יום ראשון, 9 במרץ 2014

הבחירות בבית שמש I ר"י בולטימור הגר"א פלדמן הגיע באופן מיוחד להשתתף בכינוס שנערך לדוברי אנגלית

בכינוס מיוחד לדוברי אנגלית שנערך ברמת בית שמש נשא דברים ר"י נר ישראל בבולטימור הגר"א פלדמן שאמר כי "זו מלחמה על קידוש ה', עיני העולם נשואות אליכם" • הושמעו הקלטות מהאדמו"ר מנבומינסק והגר"ש קמינצקי

"אתם בוודאי שואלים את עצמכם, מה הביא יהודי מבוגר כמוני להגיע במיוחד מארה"ב לבית שמש, אבל התשובה היא אחת, זו מלחמה על קידוש ה', אם חלילה נפסיד בה יהיה כתם גדול על כל יהודי חרדי, ולכך באתי לכאן לעורר את הציבור שתבינו שלא מדובר במשהו נקודתי, אלא כל עיני העולם נשואות אליכם", כך אמר הגאון הגדול רבי אהרן פלדמן ראש ישיבת 'נר ישראל' בבולטימור, וחבר מועצת גדולי התורה בארה"ב, בכנס ברמת בית שמש.

עיני כל העולם נשואות לבית שמש, הגר"א פלדמן ר"י בולטימור
הכנס נערך כל כולו בשפה האנגלית בבית הכנסת 'בית תפילה' בראשותו של הגאון רבי חיים זאב מלינוביץ, שיחד עם רבני קהילות נוספים נשאו דברים על הצורך לפעול למען בחירתו המחודשת של ראש העיר משה אבוטבול.

הגר"א פלדמן אמר: "יהודי שומר תורה ומצוות צריך לדעת שהנושא של בחירות בפרט בעיר כמו בית שמש הוא אינו עניין של מי מנקה טוב יותר את הרחובות, אלא מי שעושה יותר שהעיר תהיה מקום שיהודים של תורה יוכלו לחיות בה ולחנך את ילדיהם בדרך התורה ויראת שמים.



"עיני כל העולם נשואות לבית שמש, ועל כל יהודי שמכיר את החשיבות של מצוות 'קידוש ה'' לדעת שהשאלה שעומדת על הפרק היא אך ורק זו, ולכך אני אפילו לא רוצה לחשוב מה יהיה אילו נכשל במערכה זו, שכן תהיה לכך השפעה מכרעת על כל יהודי ויהודי".

"מדברים על זיופים, רוצים לומר שכל החרדים מזייפים", הוסיף ואמר, "אבל אני אומר כאן לכם שאני מוכן לתת פרס של 100$ למי שיראה לי מודעה של 'השבת אבידה' לא במקום של שומרי תורה ומצוות".

במהלך הכינוס הובאו גם דבריו של כ"ק אדמו"ר מנבומינסק ראש אגו"י בארה"ב וחבר מועצת גדולי התורה, באמצעות הקלטה מיוחדת לכינוס. "מאוד הופתעתי ושמחתי לגלות כי ברמב"ש הוקמה קהילה מפוארת של תורה ועבודת ה', וכל אחד צריך לדעת שאם רוצים שרמב"ש תמשיך להיות מקום של תורה ויראת שמים, חינוך לתורה ולחסד, צריך להצביע לר' משה אבוטבול ולנציגות של שומרי התורה", אמר האדמו"ר מנובומינסק.

אחריו, הושמעו דבריו של הגאון רבי שמאל קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה וחבר מועצג"ת בארה"ב: "לא התערבתי אף פעם בבחירות בארץ ישראל, מה לנו אנשי ארה"ב עם הבחירות בישראל, אך הפעם הלב שלי לא נותן לשבת בצד, שכן זו מלחמה גדולה על כל רדיפת הדת בארץ ישראל, זה לא עניין רק של בית שמש, אלא עניין של כל יהודי בכל העולם, ולכך בכדי לחזק את עולם התורה בארץ ישראל צריך לעשות הכל בכדי שיצליחו במערכה בבית שמש שהפכה לדגל של המאבק, והתקווה שיהיה קידוש ה' ותצא מכאן אמירה ברורה לחזק את נושאי דגל התורה והמצוות בארץ ישראל, וגם כמובן תושבי בית שמש ישמחו לראות שהם יכולים לקומם קהילות של תורה באין מפריע".

הדברים הברורים שנאמרו בכינוס עוררו הד רב בקרב קהילות דוברי האנגלית ברמת בית שמש, ואחד ממארגני הכינוס אף הפיק דיסק מקוצר מדברי גדולי ישראל שליט"א, מתוך מטרה לחלק אותו בכ-1000 עותקים במרכז המסחרי ברמת בית שמש.

הגעתו באופן מיוחד של הגר"א פלדמן להשתתף בכינוס בחירות בית שמש, מהווה מהלומה קשה למועמד אלי כהן, כך טוען הפרשן הפוליטי של עיתון 'בקהילה', יעקב ריבלין.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה