יום שני, 21 באפריל 2014

האדמו"ר מויז'ניץ: כמו שיצאנו ממצרים - כך נינצל עתה מגזירת הגיוס

במעמד נעילת החג בויז'ניץ: ההורים צריכים להתייחס לצווי הגיוס כאל פתקים סתמיים • אין למכור או להשכיר דירות בשיכון ויז'ניץ ללא אישור הוועד

צריך להתיחס לצווי הגיוס כאל פתקים סתמיים, מרן האדמו"ר מויז'ניץ
האדמו"ר מויז'ניץ עורר הערב (מוצאי שביעי של פסח) במעמד נעילת החג את החיזוק בלימוד התורה כנגד הסכנה המרחפת על בני הישיבות ואמר: "בעת כזאת כאשר עוקרי הדת לא רוצים שנוכל לפתוח דף גמרא עלינו להתגבר בכל כוחנו בלימוד התורה, אני קורא לחזק את המשגיחים בבתי המדרשות שלא לשוחח כלל בבית המדרש גם לא בכל המבואות",

לפי המסורת, במעמד נעילת החג משתתפים אלפי החסידים מכל רחבי הארץ והוא מנוצל על ידי האדמו"ר לעורר את חסידיו להתחזק בתפילה, בתורה וגמילות חסדים.

עניין נוסף אליו התיחס האדמו"ר הוא לצביון השיכון, "לאחרונה נודעו לי על עשרות מקרים של השכרת דירות לאנשים לא רצויים שגורמים להרבה מכשולות, יש לכך ועד מיוחד למכירת והשכרת דירות בשיכון, אין למכור או להשכיר ללא אישור מהוועד".

"בכל עיר יש ממונים מיוחדים שהם אחראים למי לאשר תוספת בניה, וכשהם מאשרים צריך להנפיק רישיון אחרי שהם רואים את תוכנית הבניה, אין הפקרות, אין עיר שאפשר לבנות מה שרוצים. כך גם פה, כשחותמים חוזה צריכים לדעת המשכיר והמוכר שהם חייבים לקבל אישור על החוזה מהוועד, יש לנו כללים מיוחדים ולכן בנה והקים זקני האדמו״ר זצוק״ל את השיכון המיוחד לחסידי ויז'ניץ".

בהמשך התיחס האדמו"ר לימי הקיץ המתקרבים: "מגיע קיץ כל כך מסוכן, הן ברחוב והן בכל מקומות הנופש למיניהם שכל אחד מהם צריך שמירה יתירה".

לסיום אמר האדמו"ר: "באים אלי אבות לבחורים בישיבה שקיבלו צווי גיוס ואומרים לי שהאמהות של הבחורים וכן הבחורים לחוצים ומפחדים כל הזמן עקב התרעות, הטרדות ואיומים שונים מהצבא והשלטונות. אין מה לחשוש, לא יאונה רע לאיש, צריך להתיחס לפתקים האלה כאל פתקים סתמיים, כל כלי יוצר עלייך לא יצלח. כמו שיצאנו ממצרים והייתה לנו גאולת עולם, כך נינצל עתה וכל הקמים עלינו לכלותנו יאבדו במהרה".





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה