יום שישי, 7 בנובמבר 2014

רבני הבד"צ: שפיכות הדמים בירושלים - בגלל העליה להר הבית

העולים להר הבית הם אלו שאחראים לשפיכות הדמים בירושלים, כך במכתב עליו חתומים רבני בד"צ העדה החרדית • גם הרה"ר הג"ר יצחק יוסף מחה בעולים להר והאשים אותם בהסלמה

חרדים בהר הבית (צילום: ארכיון)
יממה לאחר פיגוע הדריסה בירושלים, מפרסמים רבני בד"צ העדה החרדית מכתב ובו חידוד איסור העליה להר הבית, במכתב מציינים הרבנים ששפיכות הדמים בירושלים היא בעקבות העליה להר של אותם פרצי גדר.

"רעדה אחזתנו ותחרד נפשינו על העוול הנורא אשר אנשים בדמות ובלבוש חרדי וחסידי חוטאים ומחטיאים לעבור על איסור כרת רח"ל לעלות להר הבית" פותחים רבני הבד"צ את המכתב.

בהמשך מציינים הרבנים את המכתבים שפורסמו מטעם הבד"צ בשנת תשכ"ו ובשנת תשמ"ט בדבר האיסור החמור להכנס להר הבית בזמן הזה.

"ועל כן לאור ריבוי המתפרצים בעוון פלילי זה אנו חוזרים ומחזקים את האיסור החמור הנ"ל, וח"ו אל יקל אחד באיסור החמור הזה בק"ן טעמים של היתר כי כולם הם עצת היצר להסית ולהדיח לעבור על איסור כרת רח"ל".

"נוסף גם הוא וחמור הדבר שבעתיים שהעליה להר הבית ופרסומו מביא בכנפיו תסיסה רבה בקרב גויי הארץ, ושפיכות דמים, יתן ה' ולא תקפ"ץ".

לקראת סיום המכתב מבקשים רבני הבד"צ מכל מי שבבכוחו למחות באנשים הללו שיעשה זאת "וע"כ הננו בקריאה אל אחב"י בכל מקומות מושבותיהם לשמוע לאזהרת התורה ולא יפרצו לעלות בהר ונגוע בקצהו, ושלא לחזק ידיהם של עוברי עבירה והמסייעים על ידם, וכל מי שיש בכוחו למחות מחויב למחות ולמנוע בעד הפורצים פרץ באיסור החמור הנ"ל.


גם הרב הראשי הספרדי, הג"ר יצחק יוסף התיחס הבוקר באופן חריף ביותר לאיסור העליה להר הבית בזמן הזה, הדברים נאמרו בלווית הבח' שלום אהרן בעדני, נכדו של הג"ר שמעון בעדני חבר מועצת החכמים של תנועת ש"ס, שמת הבוקר מפצעיו לאחר שנפגע קשות בפיגוע הדריסה לפני כיומיים.

"הפסיקו את ההסתה שמסיתים את בני עשיו, הם עושים תסיסה אצל הערבים השונאים שלנו ומוסיפים שמן למדורה", אמר, "מכאן תצא הקריאה: צריך להפסיק את הדבר הזה, רק כך יפסיק להישפך דם של עם ישראל". בדבריו ציין את עמדת גדולי ישראל בדורות שעברו כי עלייה להר בזמן הזה היא עבירה חמורה שעונשה כרת. "אי אפשר שרבנים מליגה ד' יחלקו על גדולי ישראל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה