יום שלישי, 18 בנובמבר 2014

התקשורת העולמית מדווחת על הטבח בבית הכנסת, דיווחים מקוממים בחלק מכלי התקשורת

כלי התקשורת בעולם מדווחים גם הם על הטבח האכזרי בבית הכנסת הבוקר, כותרת מקוממת ב-cnn דיווחה על מותם של ארבעה ישראלים ושני פלסטינים בבית כנסת בהר נוף - לאחר מחאה כנגדם שונתה הכותרת. באיטליה ציינו: שבתקופה האחרונה נהרגו 12 פלסטינים, רק שכחו לציין ש-6 מתוכם הם מחבלים שנהרגו במהלך פעולת טרור.


הכותרת המקוממת ב-cnn
הפיגוע הרצחני הבוקר (יום ג') בשכונת הר נוף בירושלים הפך מיד לאירוע החדשותי הגדול של היום בתקשורת העולמית. ברבים מאתרי החדשות המובילים בעולם הקדישו לו את הכותרת הראשית, וגם באחרים הוא הובלט מאוד. אבל ישראלים שקיוו להבנה בינלאומית כלשהי, נתקלו במקום זאת ב-CNN בידיעה שכותרתה מקוממת: "ארבעה ישראלים ושני פלסטינים נהרגו בפיגוע בירושלים לדברי המשטרה המקומית" - כותרת שאינה מציינת כי שני הפלסטינים הם מבצעי הפיגוע. יצוין כי בעמוד השער של האתר הופיעה כותרת שונה: "4 ישראלים נרצחו בפיגוע בבית כנסת בירושלים". בהמשך שונתה גם כותרת הידיעה עצמה ב-CNN.

 במשרד החוץ בירושלים אמרו כי הם רואים בחומרה את "הדיווחים המוטים ברשתות הזרות" על הטבח בבית הכנסת. "החל משעות הבוקר המוקדמות פעל משרד החוץ מול הרשתות הזרות בדרישה לתקן את הכותרות המעוותות הן לגבי מספרי ההרוגים והן לגבי מהות האירוע", נמסר מהמשרד.

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון אמר: "מדובר בתופעה בלתי נסבלת שבה עיתונאים מסוימים נותנים רוח גבית לטרור ומסלפים את המציאות בכוונה על מנת להשחיר את מדינת ישראל ותדמיתה". נודע כי משרד החוץ פנה במברק בהול לכל שגרירויות ישראל בעולם בבקשה שייפנו מיד לרשתות הזרות כדי לתקן כותרות שגויות.

ב-CNN ציינו גם כי הפיגוע בא בעקבות שבועות של הסלמה. אף שנתיחה שלאחר המוות קבעה כי נהג האוטובוס הפלסטיני שנמצא מת בתחילת השבוע התאבד, באתר הרשת כתבו: "הפיגוע בבית הכנסת אירע לא הרחק מהמקום שבו נהג אוטובוס פלסטיני נמצא תלוי ביום ראשון. המשטרה אמרה כי הוא התאבד, אבל אחיו של הנהג טען כי ראה חבלות ו'סימני דם' על גבו של אחיו". חמאס טען הבוקר כי הפיגוע בבית הכנסת בירושלים הוא נקמה על רציחתו לכאורה של הנהג הפלסטיני.

מרשת CNN נמסר מאוחר יותר: "הדיווח הראשוני של הרשת בנוגע לפיגוע הטרור שהתרחש בבית כנסת בירושלים לא ציין בתחילתו את העובדה כי שני הפלסטינים שנהרגו באירוע היו התוקפים. טעינו ואנו מתנצלים על כך".

"טרור בבית הכנסת". הכותרת הראשית של 'לה רפובליקה'

טענתו של חמאס קיבלה ביטוי גם בידיעה שהפכה לכותרת הראשית של "לה רפובליקה", אתר החדשות הנקרא ביותר באיטליה: "טרור בבית כנסת בירושלים", נכתב שם, "4 נרצחו על-ידי שני גברים חמושים באקדחים ובגרזנים". בכותרת המשנה ייחסו העורכים לדוברים ישראלים במירכאות את הטענה "זה טרור". "הטרור חוזר להכות בירושלים", נכתב בידיעה, "לפי עד ראייה, מתפלל שהיה בתוך בית הכנסת, שני התוקפים צעקו 'אללה אכבר' כשפרצו לבניין בפנים רעולות".

בעיתון מציינים שהפיגוע הבוקר בא בעקבות שבועות של מתיחות בין ישראלים לפלסטינים, שבהם נרצחו חמישה ישראלים ואזרחית זרה - "אבל גם 12 פלסטינים נהרגו באלימות, בהם מבצעי ששת הפיגועים נגד הישראלים". עוד נכתב כי "המתח החריף בעקבות החלטתה של תל-אביב לאשר בניית יחידות דירות חדשות בהתנחלויות בשטחים הכבושים".

'אל-פאיס' הספרדי. "מדווחים שהתוקפים היו פלסטינים" 








הדיווח ב"לה פיגארו" הצרפתי





בעיתון בספרדית הנקרא ביותר בעולם 'אל-פאיס' נכתב כי "כלי התקשורת הישראליים כבר מדברים על כך שהתוקפים היו פלסטינים", ומצטטים את דבריו של שר הכלכלה נפתלי בנט, לפיהם הפיגוע הבוקר הוא "הכרזת מלחמה" מצד הנשיא הפלסטיני אבו מאזן. גם בעיתוני צרפת "לה פיגרו" ו"לה מונד" דווח על הפיגוע בכותרות מרכזיות בעמודים הראשיים בליווי תמונות מירושלים.

הידיעה ב"סקיי ניוז". "הפיגוע הקטלני ביותר בירושלים זה שנים" 

CNN מדווחת על הפיגוע בכותרתה הראשית - וקושרת אותו למות נהג האוטובוס הפלסטיני 



ב"גרדיאן" הבריטי דווח בכותרת המשנה של האתר: "מתקפה קטלנית על בית כנסת בירושלים", בליווי הכתבה של סוכנות הידיעות רויטרס מהבירה. "ארבעה בני אדם נרצחו בגרזן בפיגוע בירושלים", דיווח ה-BBC: "לפחות ארבעה ישראלים נרצחו ושבעה בני אדם נפצעו במה שלדברי המשטרה הוא 'פיגוע טרור' בבית כנסת בירושלים'". ב"סקיי ניוז" פרצו לחדשות הבוקר עם מבזק מיוחד, וציינו כי "הפיגוע הוא הקטלני ביותר שאירע בירושלים בשנים האחרונות, ובא בשעה של מתיחות סביב אתר קדוש שיש עליו מחלוקת (הר הבית)".

מבזק מיוחד בדיווח של ה"דיילי טלגרף" הבריטי 

'הגרדיאן' הבריטי. "המתפללים נרצחו בגרזנים" 

לארצות הברית הגיעו הדיווחים על הפיגוע בירושלים בשעת לילה מאוחרת לפי השעון המקומי. "ניסיתי לברוח, המחבל רץ לעברי עם הסכין", ציטטה רשת "פוקס ניוז" אחד מעדי הראייה. "תושבי ירושלים חיים בחרדה זה זמן מה בעקבות מה שנראה כפיגועים של 'זאבים בודדים' המשתמשים במכוניות וסכינים כדי לפגוע בהולכי רגל", דווח ברשת החדשות הנצפית ביותר בארה"ב, שמזוהה עם המחנה הרפובליקני ומקפידה בדרך כלל על סיקור האוהד את ישראל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה