יום שבת, 19 ביולי 2014

צוק איתן I קצין וחייל נהרגו בהיתקלות עם מחבלים על גבול רצועת עזה

רס"ן (במיל') אמוץ גרינברג, בן 45 מהוד השרון, וסמל אדר ברסנו, בן 20 מנהריה, נהרגו בתקרית חדירת המחבלים באיזור עין השלושה. בתקרית נפצעו שני חיילים בינוני, ומחבל אחד נהרג

הג'יפ בו נסעו גרינברג וברסנו
הפעולה הקרקעית במסגרת מבצע 'צוק איתן' גבתה היום שני קורבנות נוספים בקרב כוחות צה"ל הפועלים ברצועה. הערב הותר לפרסם כי קצין וחייל צה"ל נהרגו הבוקר בהיתקלות עם חוליית מחבלים שחדרה מרצועת עזה לשטח ישראל דרך מנהרת טרור באיזור עין השלושה. הקצין שנהרג הוא רב-סרן (במיל') אמוץ גרינברג, בן 45 מהוד השרון, ששימש בשירות המילואים כקצין מבצעים. החייל הוא רב-טוראי אדר ברסנו, בן 20 מנהריה, ששימש כנהג. ברסנו הועלה במותו לדרגת סמל.

המחבלים פתחו באש מקלעים ובירי טילים נגד טנקים לעבר כוח צה"ל שסייר הבוקר באזור, וכתוצאה מכך נהרגו השניים. כוח צה"ל השיב באש והדף את המחבלים בחזרה לשטח רצועת עזה. במהלך חילופי האש חוסל אחד המחבלים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור מחשש להימצאות מחבלים בשטח, אולם הם לא איתרו דבר.

שלושה חיילי צה"ל נפצעו באירוע, שניים בינוני ואחד באורח קל. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. אחד הפצועים בינוני סובל מפציעת ראש ומרסיסים בצוואר והועבר לטיפול נמרץ. פצוע אחר סובל מפציעה בגפיים והוא יאושפז במחלקה הכירורגית.

מדובר צה"ל נמסר כי בשעות הבוקר סוכל ניסיון פיגוע בסמוך לגדר במרכז רצועת עזה. הפיגוע יועד ככל הנראה לפגיעה באחד היישובים הסמוכים. "כמה מחבלים חדרו לשטח מדינת ישראל דרך מנהרת טרור ופתחו באש מקלעים ובירי נגד טנקים לעבר כוח צה"ל במהלך סיור באזור", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "הכוח השיב באש והדף את המחבלים לשטח רצועת עזה, מחבל אחד נהרג. כוחות צה"ל מבצעים סריקות במרחב". בהמשך הוסרה הכוננות ביישובים. ההרוגים נפגעו כשנסעו בג'יפ של מפקד חטיבת שריון 188 כחלק משיירה שכללה גם טנק. חייל בסדיר שימש נהג.

עוד נמסר מהצבא כי בצהריים "תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר כמה מחבלים שהיו מעורבים באירוע". גורם צבאי בכיר הוסיף כי חיילי צה"ל נפגעו מטיל נגד טנקים. תחקיר ראשוני של האירוע העלה כי תשעה מחבלים חמושים הגיחו מבטן האדמה מאות מטרים בשטח ישראל, ואיש לא זיהה אותם. הם הסתובבו בסמוך לקיבוץ בארי, התגלו רק במקרה - ואז ניצלו את ההזדמנות כדי לפגוע בכוח צה"ל ולגרום לנפגעים.

אחרי התקרית הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, באתר האינטרנט שלה כי קבוצת חמושים הצליחה לחדור לשטח ישראל במרכז הרצועה. בדיווח של חמאס נאמר כי במהלך חילופי האש עם כוח צה"ל נרשמו נפגעים "בשורות האויב". בכיר בהנהגת חמאס, עזת א-רישק, כתב בדף הפייסבוק שלו: "גיבורי ההתנגדות מעורבים במערכה עזה עם האויב בצירים רבים. אנו בטוחים כי מה שלא השיגו נתניהו וצבאו באוויר ובים, הם לא ישיגו גם ביבשה".

בעקבות האירוע עלה מספר החיילים ההרוגים במבצע "צוק איתן" לשלושה. בלילה שבין חמישי לשישי, זמן קצר אחרי תחילתה של הפעולה הקרקעית, נהרג סמל איתן ברק, לוחם חטיבת הנח"ל בן 20 מהרצליה, בבית חאנון. נבדקת אפשרות שהוא נהרג מאש כוחותינו. הוא יובא למנוחות מחר ב-17:00 בבית העלמין הצבאי בעירו. במותו הועלה ברק לדרגת סמל-ראשון.

אחר הצהריים נפצע באורח קשה קצין נח"ל מירי צלפים בצפון הרצועה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

אמוץ גרינברג ואדר ברסנו


רס"ן (במיל') אמוץ גרינברג
אמוץ גרינברג הגיע כבר ביום ראשון האחרון לשירות מילואים חד-יומי, ובאותו יום אמרו לו שייתכן שיגייסו אותו לטובת המבצע. בהמשך גויס בצו 8. הוא התייצב היום, שעות ספורות לפני התקרית שגבתה את חייו. עם פרסום הידיעה הגיעו חברים ובני משפחה לביתו שבהוד השרון כדי לנחם את אשתו שגית ואת שלושת ילדיו. "עד לאחרונה הוא שירת במילואים כסמג"ד בשריון", סיפר חברו רוני לוי, שעבד איתו בשנים האחרונות ברשות לניירות ערך, במחלקת חקירות. "הוא אהב את הצבא והמשיך להתנדב למרות שיכול היה להשתחרר. אמוץ היה בן קיבוץ יטבתה, איש עם ערכים, חייכן, חכם, אדם עם נורמות גבוהות"

"בהלם, בזעזוע ובכאב עצום קיבלנו את ההודעה", מסר יו"ר הרשות לניירות ערך, פרופסור שמואל האוזר. "איבדנו חבר יקר, איש משפחה אוהב, מלח הארץ שנהרג בפעילות מבצעית נגד מחבלים בהגנה על מדינת ישראל. נזכור אותו לעד". באתר כלכליסט דווח כי במסגרת עבודתו, גרינברג היה החוקר הראשי של נוחי דנקנר. הלוויתו של אמוץ גרינברג תערך מחר (א') בשעה 17:00 בהוד השרון.

בנהריה, בני משפחתו וחבריו של אדר ברסנו קיבלו בהלם את הבשורה המרה. אדר, חניך מצטיין בצופי האש ובן לקצין כיבוי, הותיר אחריו הורים, אח בן 17 ואחות בת 12. לבית המשפחה הגיעו עשרות חברים ומכרים שביקשו לנחם את ההורים, גיל וליטל. מילה זגורי, מחנכת לשעבר של אדר בבית ספר שחקים עמל בנהריה, סיפרה שהיה "קסם של תלמיד, תמיד עם חיוך שגרם לאחרים לצחוק ולחייך". בר שפס, חבר קרוב של אדר, אמר כי הוא "היה גיבור ומת כגיבור. הוא הבטיח לחזור לשבת בבית יחד ולהעלות זיכרונות".

אדר ברסנו
אהוד קרייף, חבר של המשפחה, סיפר כי "מאז שנודע לנו אנחנו שבורים לרסיסים. אדר היה מלח הארץ, כולם אהבו אותו. היה לו חיוך מיוחד, כמו של ג'וקר. פשוט בחור טוב. לפני שהוא נכנס לעזה הוא היה כאן אצלנו לארוחת ערב. הוא אמר שהם באימון בדרום ולא יודע מה הולך להיות, אבל לא חשש". הוא הוסיף שאחותו הייתה בת זוגו של אדר מגיל 15: "היא לא מסוגלת לדבר. יצאתי עכשיו מבית המשפחה, הם כולם בהלם, לא מאמינים. הוא היה גיבור, נתן את כולו לצבא. נקטף לנו פרח".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה