יום ראשון, 23 בפברואר 2014

"בקהילה שלנו" / בעקבות טורו של יעקב ריבלין

האייפון המהודר, הזרוק על השלחן בסלון הבית בהר נוף, מצלצל ומצלצל, שוב ושוב.
-הגעתם לתא הקולי...

ושוב, צלצול ארוך, והתא הקולי חוזר חלילה..

לבסוף נעתר בעל הבית והתרומם מן הכורסא -הדהויה מרוב שימוש- וניגש בכבדות אל המכשיר.

-הלו, מי זה, אבי? מה אתה מנדנד? אתה לא קולט שאני באמצע לראות את 'פולישוק'? כבר גמרתי את הפרק האחרון של "הגורר" לפני שעה, ועברתי מיד לפולישוק. אני באמצע המתח!

-היי, דבר ראשון יעקב - זה לא אבי. מדבר קובי שוטנשטיין, סגן הדובר ומחנך חשוב בעיר התורה. דבר שני - להבא, תיזהר! אתה מדבר בקול רם על כך שאתה רואה סרטים חילונייים! והיום.. אתה יודע.. יש הקלטות חשאיות.. לך תדע מי הקליט אותך...

-אניואיי, מה זה משנה! אבי.. קובי.. הכל אותו דבר. וסתם ככה, שתדע לך! אני, בניגוד לך, לא מסתיר מה אני עושה בבית או במשרד מול המחשב. אני כתבתי כבר פעם באחד מהמאמרים שלי מפורש.. אתה שומע? מפורש! שאני צופה ב'פולישוק'. טוב, אני לא מנהל חיידר כמוך, שצריך להתחפש למחנך.. אני, בסך הכל שכיר של שבועון עם אחוזי קריאה נמוכים.. אח.. אין צדק בעולם. תראה איפה אני והמשכורת שלי, ואיפה אתה.. מנהל גדול.. נוסע בקרייזלר וויאג'ר על חשבון ההורים של החיידר.. נורא ואיום. אין צדק בעולם! טוב, בקיצור, מה רצונך?

-תדע לך יעקב, שאנחנו כועסים עליך מאד! השבוע לא תקבל את הצ'יק!

-מה? אתה לא מתבייש? ישבתי על המאמר האחרון למעלה מ40 שעות! אתה יודע שהיום זה לא מה שהיה פעם.. רק בשביל להמציא איזו בדיחת קרש, אני צריך לעבוד עד שיוצאת לי הנשמה! וגם הפסדתי בגלל זה 3 פרקים של הסדרה החדשה בערוצים!

-לא יודע, יעקב. אתה גרמת לנו נזק בל יתואר! אתה כותב שנתי עובד בשביל אידיאולוגיה! בשביל שלא יפתו אברכים לצאת מהכולל! זה מה שאתה כותב! אתה לא מעודכן?? יש הוראה ברורה של בני! כולם חייבים לומר שאת נתי מניע רק נקמה בראשישיבה! נקמה! כי הוא העיף אותו מהעיתון!

-אתה יודע מיסטר קובי.. אתה ממש חצוף! אני כבר כמעט בן 60, אני בכיר הכותבים החרדיים! ואני צריך לקבל "הוראות" מאיזה בחור, שאת ההבנה המעטה שיש לו בפרסום, הוא קיבל מ ... טוב, זה סיפור בפני עצמו.. בכל אופן, אני מבין בפרסומת "קצת" יותר מהאדון בני,.. ואני אוחז שזה היה מאמר מצויין!

-יעקב. יעקב. "הפרסומאי הגדול" שלך, לא הוכיח את עצמו בעבודתך בפרסום חן.. הרמה שלך שם, היא בערך כמו רמת המקצועיות ב'שעה טובה'... גם כן פרסומאי... אבל לי דווקא מפריע משהו אחר - אם אתה כמעט בן 60, אתה לא חושב שהגיע הזמן להתנהג קצת במכובדות? יש לך 'טוויטר', יש לך 'פייסבוק', ואני לא יודע מה עוד.. תגיד לי.. ככה אתה רוצה שהנכדים שלך יזכרו אותך? מדלג מצפייה בפולישוק לציוץ בטוויטר??

-הנה. על זה אני מדבר, קובי! אתה רואה.. הזלזול שלך בטוויטר וכל ההשקופה שלך.. הכל זה מההשפעה של נתי ימח שמו! זה מה שהוא טיפטף לכם עשרות שנים! בקהילה שלנו, יש פייסבוק, יש אינטרנט, יש סרטים! מה יש? מה גרוע בפולישוק? תאמין לי, זה הרבה יותר טוב מביאליק! ודי למבין, קובי...

-תקשיב, יעקב. הכסף הוא שלנו, ואתה תעשה בדיוק מה שאומרים לך! במאמר הבא שלך חייב שיהיו המילים הבאים... רגע תן לי לבדוק ברשימה...

(רשרוש ניירות ברקע)

הו, הנה זה.. ובכן, תרשום.. "רוב מניין ובניין", "נקמה", או לחילופין "לבלרים ממורמרים". אני יתן לך פעם אחרת את הרשימה המלאה.

אה.. שכחתי, לאחרונה נוסף עוד מילת חובה לסלנג - "ימח שמו", על נתי הרשע!
-קובי, השתגעת?? באותו יום שאכתוב כך, יעיפו אותי מ"קהילות"!

-יעקב, אל דאגה. אם יעיפו אותך מ"קהילות", נעביר אותך ל'יתד'! איך אמרת? היום זה לא מה שהיה פעם...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה