יום שלישי, 25 בפברואר 2014

כינוס המועצות ההיסטורי: מרן הגר"ש אויערבאך השתתף, הגר"ש כהן פרץ בבכי "הסכנה היא על בני הישיבות הספרדיים"


כינוס היסטורי של גדולי ישראל, חברי מועצות גדולי וחכמי התורה של אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס התכנסו בבני ברק ודנו בסכנה המרחפת מעל בני הישיבות • האדמו"ר מויז'ניץ: "לא להתגייס לשירות אזרחי" • והגר"ש כהן בכה "הסכנה היא על בני הישיבות הספרדיים"


גדולי ישראל, אדמו"רים וראשי ישיבות החברים במועצות גדולי וחכמי התורה, התכנסו הערב (ב') בבני ברק והביעו עמדה תקיפה וחזקה כנגד האיום להשליך לומדי תורה לבתי הכלא.

עד שעה לפני האירוע עדיין היה ספק האם מרן הגר"ש אויערבאך שנמנע מלהשתתף בכינוסי מועצת גדולי התורה של דגל התורה לאחרונה ישתתף, אך החליט לבסוף להשתתף בעקבות שיחות טלפון שקיבל משלושה מגדולי האדמורי"ם.


גם הגאון רבי משה צדקה שאינו חבר מן המניין במועצת חכמי התורה של ש"ס השתתף בכינוס על פי בקשה מיוחדת מהגאון רבי שלום כהן שליט"א.


קודם לכינוס נערכה ישיבה של המועצה האגודאית בביתו של האדמו"ר מויז'ניץ בהשתתפות האדמו"רים מגור, בעלזא, צאנז, באיאן, סלונים, ביאלה, וסאדיגורה, כך גם השתתפו חברי הכנסת מאגודת ישראל ליצמן, פרוש, מוזס ואייכלר. הישיבה נערכה בחדר בו נערכו בעבר ישיבות המועצת, אצל האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ.


במהלך דברים שנשא הגאון רבי שלום כהן חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס בפני הרבנים, פרץ בבכי שריגש את כל הנוכחים במקום. "הספרדים הם בבחינת את הנפש אשר עשו בחרן, אני יודע מתוך הישיבה כמה תלמידים שההורים שלהם רוצים שילכו לצבא, הם לא מבינים כלום, אם לא שהבנים היו דבוקים ברבנים שלהם, הם היו הולכים לצבא, אם לא יעשו דבר שיכריזו שאין צבא בכלל, חלילה זה לא ילך". 

"בתקשורת מסיתים כנגד בני הישיבות, ואצל הספרדים זה מחלחל, עדתנו עלולה להיפגע הכי קשה מגזירה זו, וצריכים ללמוד מאת הנפש אשר עשו בחרן, להכניס כמה שיותר לתורה.

הגר"ש פרץ בבכי ואמר: "אני מבקש שתצא מכאן החלטה שאין צבא ואין כלום, ולא מעניין אותנו הכסף שלהם, מעניין אותנו רק תורה".

מרן האדמו"ר מויז'ניץ דיבר, "ההחלטה שתצא היא שאף אחד מלומדי התורה לא מתגייס לצבא בכלל, גם לא שירות אזרחי, אין לנו שום התייחסות לדבר הזה. ונקווה שזה יביא שכולם יתחשבו בזה".

מרן הגראי"ל שטיינמן דיבר לפני באי הכינוס: "אין חילול השם גדול מזה שמונעים חלילה מללמוד תורה. כלל ישראל והתורה זה דבר אחד, אורייתא וקוב"ה וישראל חד הוא. אם מונעים זאת, אבוד העולם, התכלית זה תורה, זה החיים שלנו, זה החיים של כלל ישראל ממתן תורה ועד היום. אין שום דבר אחר, רק תורה, כי זה כל החיים שלנו. 

"הקדוש ברוך יעזור, שכל אלה שרוצים להפריע לזה לא יצליחו, ונינצל מזה, ונראה תורה בתפארתה, לבנות תורה". 

הגאון רב שמעון בעדני חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הוסיף: "לצערנו, גם המפד"ל נתנו יד לגזירות הללו, אי אפשר להבין דבר כזה, שאנשים שלומדים תורה נותנים יד לזה? אנחנו צריכים להתפלל עליהם, שהם ישובו בתשובה, ויכירו בערך התורה, וכל הדברים האחרים הם הבל, ומי שנוגע בתורה כנוגע בבבת עינו של הקב"ה, ולא ינקה".

בין החלטות הכינוס: לערוך עצרת תפילה זעקה ומחאה ביום ראשון ז' אדר ב'. המועצות מורות לבני הישיבות שלא להתגייס לצבא. ומתריעות שאם תימשך הרדיפה ישקלו לאסור התייצבות בלשכת הגיוס.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה