יום רביעי, 26 בפברואר 2014

עו"ד דב הלברטל מעורר מהומה: "רצח לפיד יהיה רצח רבין הבא"

על רקע המאבק נגד חוק הגיוס החדש והפגנת הענק המתוכננת, מתריע העיתונאי החרדי המוכר עו"ד דב הלברטל מפני הקצנה של המחאה. "אברך נחשב אמר לי שלפיד יירצח על ידי חרדי", אמר בתוכנית רדיו שבה השתתף. "אנחנו לא רחוקים מזה"


בתכנית "לא סותם ת'פה" עם אראל סג"ל, הגיש אתמול (ג') עו"ד דב הלברטל תחזית שחורה שיש ויגידו אף הזויה, על העתיד לבוא בעקבות חוק הגיוס החדש שגרם לקרע של ממש בין חילונים לחרדים,  "היה אצלי בשבת אורח, אברך חשוב, והוא אמר לי דבר מדהים שאני חושב שיש בו הרבה מן  האמת", הוא אמר לי תשמע, הולך להיות פה רצח רבין חדש, לפיד יירצח על ידי חרדי'".

המגיש אראל סג"ל, שנדהם מהרעיון לפיו חרדי ירצח בקרוב את שר האוצר לפיד, הגיב בדרמטיות, "אתה אומר פה פצצה. יכול להיות שיחכה לך פה רכב של השב"כ ביציאה מהשידור", אך הלברטל לא התרגש והשיב "לא יודע שב"כ, לא שב"כ. אני אומר מה שאמרו. אומר לי מישהו שאני באמת מחשיב אותו גם, שאנחנו לא רחוקים מזה. רצח לפיד יהיה רצח רבין הבא בתור".

בתגובה, פנה אתמול שר המדע יעקב פרי (יש עתיד), לשר לבטחון פנים איציק אהרונוביץ, ולראש השב"כ, יורם כהן: "מדובר בעבירה פלילית- הפעילו סמכותככם".

פרי עצמו, לטענתו, הזדעזע מהאמירות שהביא עו"ד הלברטל בשם אותו "אברך חשוב", והזהיר נוכח ההסתה שהולכת ומתגברת ברשת ובציבור החרדי בכלל: "הסיכול הממוקד שמנסים גורמים בחברה החרדית לעשות בלפיד מזכירים לי את ערב רציחת רבין. מי שמתבטא כך- מקומו בכלא."

פרי הדגיש כי "ההסתה הפרועה הזו ואיומים ברצח לא ימנעו מאיתנו להביא את החוק להצבעה. ישנו מהפך תודעתי, ועל החברה החרדית להתרגל ולהשתלב לתוכו ולתוך החברה הישראלית".

השר פרי חזר והזהיר כי "איומים לרצח מסוג זה יוצרים דינמיקה מסוכנת, ודיבורים מסוג זה הופכים בקלות דעת למעשים, בדיוק כמו שחווינו לפני 19 שנים ברצח ראש ממשלה בישראל. רשויות האכיפה חייבות לטפל בנושא בהקדם לפני שיהיו קורבנות".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה