יום ראשון, 23 בפברואר 2014

מעמד מלווה מלכה מרומם נערך הערב באולמי תמיר בירושלים לתומכי וידידי עיתון 'הפלס'


סעודת מלווה מלכה חגיגית נערכה הערב באולמי תמיר בירושלים לתומכי וידידי בטאון עולם התורה - הפלס, בנוכחותו של מרן הגר"ש אויערבאך שלראשונה אף הביע תמיכה בקולו בעיתון.

על רקע מכתבם של מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי שהתפרסם השבוע כנגד העיתון, נערכה הערב סעודה חגיגית לתומכי וידידי העיתון בהשתתפותו של מרן הגר"ש אויערבאך שליט"א, באירוע השתתפו גם הגרב"ש דויטש מראשי ישיבת קול תורה וחבר הועדה הרוחנית של העיתון, הגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז' והגרש"א לוין ר"י חפץ חיים בבואנוס איירס.

האירוע נערך באולמי תמיר בירושלים מסביב לשלחנות ערוכים בסעודת מלווה מלכה, הכניסה לאולמות התאפשרה על ידי הצגת כרטיסים בלבד שחולקו מראש למוזמנים, לטובת אלו שלא היה בידם כרטיס הוצבו מסכי ענק בשידור חי מחוץ לאולם.

הנחה את הערב הרב צבי רוט, בפתיחת דבריו עמד על כך שבניגוד לניסיונות לצייר שהעיתון נועד לשמש ככלי ניגוח כנגד גדולי ישראל חלילה, העיתון לא כתב מעולם כנגד אף אחד מגדולי ישראל.

ראשון הדוברים היה מרן הגר"ש אויערבאך שדיבר בכאב רב על ההתנכלויות לעולם התורה ואמר "כי כל קיומה של המדינה היא בזכות החזקת התורה". כמו כן חיזק בדבריו את אלו העוסקים במלאכת הקודש של קיומו וביסוסו של העיתון. יש לציין שזו התיחסות פומבית ראשונה של הגר"ש בעניין העיתון.

לאחמ"כ נשא דברים הגרש"א לוין ר"י חפץ חייים בארגנטינה השוהה בימים אלו במחיצת תלמידיו בישראל, שהעלה בדבריו על כך שרצונו של מרן הרב שך זצוק"ל הוא קיומו של עיתון 'הפלס' וחובה מוטלת על כל אחד ואחד לסייע במה שבידו.

הגרב"ש דויטש שליט"א התיחס בדבריו להוראתו הברורה של מרן הרב שך זצוק"ל בסוף ימיו שגיוס בני הישיבות לצבא הוא ב"יהרג ואל יעבור". ועל אודות אלו המנסים להוכיח ממכתבו של מרן הגרי"ש אלישיב אמר, שהגרי"ש אמר לו שהסיבה שהכניס אז במכתבו את עניין ה"תורתו אומנותו" זה בגלל שחשש שיחשבו שזה הוא רק איום ולא דברי אמת. אבל ודאי שגם אחז שכיום גיוס בני הישיבות הוא ב"יהרג ואל יעבור" וצריך למסור את הנפש על זה עד כדי להיהרג.

עם סיום האירוע ליווה קהל האלפים את מרן הגר"ש אויערבאך לרכבו בשירה אדירה "כי מציון תצא תורה".

2 תגובות:

  1. מעמד אדיר ומיוחד לכבודה של תורה.

    השבמחק
  2. ר' שמואל דויטש קרא את החוברת במבט בוחן ולכן היה חייב להכחיש את מה שכתוב שם.

    השבמחק