יום חמישי, 27 בפברואר 2014

רבנים דלי"ם קוראים להצטרף לעצרת כנגד הגיוס; "אנחנו בעד גיוס לצה"ל, אך לא בכפייה"

רבנים בכירים בציבור הדל"י קוראים להצטרף ל'עצרת המיליון' כנגד הגיוס האמורה להיערך ביום א' הקרוב בירושלים, רבה של צפת הרב שמואל אליהו אמר אמש בראיון לאבי מימרן ברדיו 'קול ברמה', כי בכוונתו ליטול חלק בעצרת.
אי אפשר לתת לממשלה לעשות הפרד ומשול
(הרב שמואל אליהו)


“אני אגיע לעצרת ואני קורא גם לאחרים להגיע” אמר. “אי אפשר לתת לממשלה לעשות הפרד ומשול. אני בשיחות עם רוב חברי הבית היהודי והם הודיעו חד משמעית לבנט, שיצביעו נגד החוק אם יפגע בחרדים ועולם התורה”.

אנחנו בעד גיוס לצה"ל, אך לא בכפיה (הרב שלמה אבינר)
הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית, התראיין אמש במשדר חצות של 'קו הסקופים', שם אמר "אגיע לעצרת הגדולה יחד עם תלמידיי וזה חשוב מאוד שכל אחד יבוא להשתתף, אנחנו בעד גיוס לצה"ל, אך לא בכפייה".

גם יו"ר הנהלת רבני דרך אמונה, הרב ברוך אפרתי, קובע כי בני הציונות הדתית מחויבים להשתתף בעצרת הגדולה נגד חוק הגיוס,.

התורה היא המכנה המשותף
(הרב ברוך אפרתי)
בראיון לאתר החדשות 'ערוץ 7' הוא אומר כי "התורה היא המכנה המשותף הרחב והעיקרי עם הציבור החרדי ואם אנחנו משתפים פעולה עם מחללי שבת עבור ערכים משותפים, ודאי שחייבים לשתף פעולה עם העולם החרדי. המכנה המשותף איתם רחב ועמוק יותר. צריכים להשתתף איתם לא רק בצד המחאתי אלא לרומם ולחזק אותם".

הרב אפרתי קובע כי הגיעה שעת האמת, "אנחנו פונים לכל אדם ירא שמיים שהתורה וחרות התורה חשובה לליבו, שייקח אחריות על המציאות במדינת ישראל ויגיע לעצרת הזאת ולא על מנת לומר מה לא אלא מה כן. אנחנו בעד התורה וחרות התורה, ובלי מכסות חס ושלום ובלי הכנסה לכלא. הדברים חייבים להיאמר, אין שום הבדל בינינו, אנחנו לומדים את אותו הרשב"א ורמ"א ומחויבים להגיע לעצרת".

לדבריו, הנהגת רבני הציונות הדתית ששותקת גורמת למבוכה רבה, "אני ממש נבוך, יש מכלול של חוקים שהם חוקים בעייתיים ואנחנו לא מביעים את העמדה שלנו, העולם הרבני הציוני בשקט, אף אחד לא מדבר, לא לרעה ולא לטובה, אין עמדה. אני נבוך בעיקר כלפי שמיא, ולצערי זה לא מפתיע אותי, המציאות בציונות הדתית היום היא מציאות של פחד, מבוכה וערפל. פחד מהבעת עמדה כי לא בטוחים מה נכון ומה לא נכון. יש אור וחושך שמשמשים בערבוביא, כולנו בעד להתגייס אבל כולנו גם בעד לימוד התורה בצורה משמעותית, אז אם קשה אז מתמודדים ולא מתחמקים מהתמודדות".





4 תגובות:

  1. האם ניתן להירשם כ"מנוי" לבלוג, כך שכשיעלה בו פוסט חדש אתעדכן בהודעה למייל (כפי שהדבר בשאר הבלוגים)? תודה על מענה לשאלתי כשיתאפשר.

    השבמחק
    תשובות
    1. במענה לבקשתך, הוספנו את האופציה הזו בבלוג- בצד ימין למעלה

      מחק
    2. תודה על טיפול ומענה כה מהיר!
      ומעשית: כשאני מזין שם את כתובת המייל שלי ומאשר, נפתח לי חלון ששם עלי להקליד את האותיות המופיעות שם, ואז???
      כי פה ה'עסק' נתקע.
      עשו חיל.
      שוב תודה על מענה כדרככם!

      מחק
    3. בשלב הזה יש לחפש בדואר הנכנס אחר מייל שהגיע מהשולח הבא: FeedBurner Email Subscriptions , ואז ללחוץ שם על קישור שמאשר שבעל המייל אכן מעוניין לקבל את העדכונים.

      מחק