יום ראשון, 13 באפריל 2014

בעקבות המחאות: שוחרר אליהו כהן תלמיד ישיבת "אורחות דוד" מכלא 4

בחור הישיבה אליהו כהן מאשדוד, תלמיד ישיבת "אורחות דוד" בהר נוף, שוחרר הערב מכלא 4, לאחר שנשפט ל-20 יום • לאחר שורה של מחאות ברחבי הארץ בהם נעצרו 16 מפגינים, ולאחר התחייבות שלא יהיו חסימות כבישים שוחרר הבחור • שוחרר למרות סירובו לחתום על מסמכי החיול כהוראת הגר"ש אויערבאך שליט"א

לאחר מאמצים רבים והפגנות סוערות, שוחרר בשעות הצהריים (א') תלמיד ישיבת "אורחות דוד" בהר נוף, אליהו כהן ממעצרו בכלא הצבאי.

כהן, שסירב להתייצב ל'צו ראשון' בלשכת הגיוס, כהוראת רבותיו, נעצר ביום שני בלילה בשבוע שעבר, במהלך בדיקה שגרתית של המשטרה ביציאה מהעיר אלעד.

כהן היה ברכב שעשה את דרכו משמחה משפחתית בעיר החרדית. במהלך הבדיקה הוא זוהה כמי שמבוקש על-ידי שלטונות הצבא. הוא הועבר לידי שוטרי המשטרה הצבאית ונשפט בבית הדין הצבאי ביפו לעונש חמור של 20 יום בכלא 4.

בשעות הצהריים נחסם צומת שילת לשעה ארוכה
כזכור, הפגנות סוערות התקיימו בירושלים, בני ברק, בית שמש ואשדוד, כשגם במהלך השבת האחרונה נמשכו צעדי המחאה ההמוניים ונערכו תפילות ליל שבת ברוב עם ברחובה של עיר בבני ברק ובירושלים.

היום (א') בשעות הצהריים נחסם צומת שילת לנסיעה, למשך שעה ארוכה על ידי מאות אברכים ובני ישיבה שבאו למחות על מעצר הבחור.

עסקני הועדה להצלת עולם התורה אף איימו "לשבש את שיגרת החיים" לאזרחי המדינה במהלך חופשת חג הפסח, באם בחור הישיבה לא ישוחרר לרגל החג.

"אם לא תהיה לו חירות וחופש הרי שגם לשאר התושבים לא תהיה". אמרו העסקנים ויזמו פעילות מחאה בלתי שגרתית במגזר החרדי, כשעל פי המתוכנן היו צפויים מאות בעלי רכבים לנוע בכבישי ישראל במהלך חופשת החג באיטיות בכדי לגרום לשיבושי תנועה.

תכנון שיירות המחאה (המודעה שפורסמה הבוקר ב'הפלס')

עו”ד יאיר נחן, המייצג את בן הישיבה, פנה לצה”ל בבקשה להמתיק את דינו, בטענה שעונש של מאסר בליל הסדר אינו מצדיק את העבירה שעבר בן הישיבה.

מתברר כי הלחץ עשה את שלו ולמרות סירובו העיקש של הבחור לחתום על מסמכי החיול – הוא שוחרר לקראת ערב. אביו הגיע במכוניתו והסיע אותו לביתו באשדוד.

יחד עם השיחרור, ניתנה התחייבות כי מרגע שיחרורו לא יהיו חסימות כבישים נוספות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה