יום רביעי, 30 באפריל 2014

מעמד מרומם לכבודה של תורה שע"י ארגון "וכתבתם" נערך אמש בבני ברק • גלריה

באולמי 'היכלי מלכות' בבני ברק נערך אמש הכינוס השנתי של ארגון "וכתבתם" • אלפי בני ישיבות, אברכים, גדולי תורה בראשות הגר"ש אויערבאך השתתפו לכבוד כותבי החבורות • גלריה

אלפים השתתפו אמש (ג') כמידי שנה, בכינוס של ארגון "וכתבתם", לכבודם של כותבי החבורות ולחיזוק עמלה ועיונה של תורה, בכינוס השתתפו מרנן ורבנן בראשות הגר"ש אויערבאך.

בין המשתתפים במעמד, הגרמ"צ ברגמן, הגר"ש פישר, הגרב"ש דויטש, הגר"צ פרידמן, הגרי"א הרשלר, הגרמ"צ ברלין, הגר"ש מרקוביץ, הגר"א דויטש, הגרב"צ בורדיאנסקי, הגר"א גרוסברד, הגר"א דסלר, הגר"צ שינקר והגרי"א שוורצמן. רבני ישיבת כנסת יצחק - חדרה נמנעו מלהשתף באירוע, לאחר שאתמול החלו בישיבה את זמן קיץ הבעל"ט, הגר"ד מינצר המתגורר בבני ברק הגיע עם סיום המעמד, ומסר ליו"ר הארגון הרב דניאל בן אבו את ברכת רבני הישיבה.

דברים חריפים בעניין גזירת הגיוס נשא במהלך הכינוס הגר"צ פרידמן שליט"א "הם רוצים שנחיה כמוהם ושנתנהג כמוהם, הערכים של הצבא שלהם הם עבודה זרה, אסור להקל בכי הוא זה בעניין ההליכה לצבא השמד".

נשאו דברים הגר"ש אויערבאך, הגרי"א הרשלר מראשי ישיבת בית מתתיהו, הגרמ"צ ברגמן, הגר"צ שינקר ר"י בית דוד, הגרב"ש דויטש מראשי ישיבת קול תורה. כמו כן הוקראו מכתביהם של גדולי תורה שנבצר מהם להגיע, אך שלחו את ברכתם, הגרד"צ קרלנשטיין ר"י גרודנא, הגר"א שכטר ר"י "רבינו חיים ברלין", הגר"מ שטרנבוך ראב"ד ירושלים.

במהלך הכינוס נערכה תפילה מיוחדת להצלת עולם התורה מגזירת הגיוס, כשלפני התיבה עובר משגיח ישיבת פוניבז', הגר"א גרוסברד.

בואו של הגר"ש אויערבאך לעיר בני ברק גרמה להתרגשות רבה בקרב ציבור בני התורה, כשבסיום המעמד ליוו אותו האלפים עד ליציאה מהעיר בדרכו חזרה לביתו שבירושלים.































הגרי"א הרשלר מעניק מלגות לכותבי החבורות
מכתבו של הג"ר אהרן שכטר

תגובה 1:

  1. כל אלו שבתמונות הם גדולי ישראל האמיתיים, שלא כרעו לבעל.

    השבמחק