יום שישי, 25 באפריל 2014

'יתד' ממשיך להסתבך עם עדות המזרח: מפרסם מודעה נגד כינוס שארגנו אנשי הגראי"ל

הניסיון לפלג את ציבור בני התורה הספרדיים נכשל • בעיתון 'יתד נאמן' נאלצו בעל כורחם להכניס הודעה מטעם ראשי ישיבות ספרדיים כנגד כינוס המאורגן על ידי אנשים המזוהים עם העיתון כתב החדשות ב'כיכר השבת' מבני עדות המזרח מפגין בורות במתרחש בציבור בני התורה הספרדיים

הודעת ההכחשה הבוקר ב'יתד נאמן'
הבוקר בעיתון 'יתד נאמן' מתפרסמת מודעה עליה חתומים שלושה מגדולי ראשי הישיבות הספרדיים הג"ר יעקב הלל, הג"ר אברהם סלים והג"ר בצלאל פנחסי.

"בדבר מה שנתפרסם בחוצות, על כינוס בני תורה ביום א' הבעל"ט באולמי תמיר ירושלים. הננו להודיע בזה שהדבר נעשה שלא על דעתינו ולא בהסכמתנו ואין בדעתנו להשתתף בכינוס זה" מקום החותם.

כפי שצויין במודעות המבשרות על הכינוס, הכינוס הוקדש לעילוי נשמתו של חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הג"ר ניסים טולידאנו זצ"ל.

כשיוזמי הכינוס ומארגניה הם נכדיו למשפחת אלקיים, יצויין שאותם נכדים מקורבים לחצרות הרבנים הליטאים בבני ברק, ומעושי דבריהם.

פרסום מכתבם של ראשי הישיבות הבוקר ב'יתד נאמן' מעמיד בצל של ספק את קיומו של הכינוס, לאחר שראשי ישיבות נוספים שהיו אמורים להשתתף, הודיעו על ביטול השתתפותם.


המודעות ברחובות על הכינוס

מזה כשנתיים ימים, אותם אנשים העומדים מאחורי הכינוס ומזוהים עם בית הגראי"ל שטיינמן מנסים ליזום מועצת ראשי ישיבות ספרדיים שיהיו כפופים לתכתיבי הבית ברח' חזון איש, לאחר שרבני ארגון 'מרביצי תורה ספרדיים' שזוהה עם 'דגל התורה' בעבר ובנשיאותו של הגר"י עדס, לא הסכים להכפיף עצמו למרות אותם אנשים.

יצויין שאותם מארגנים הלוחמים בארגון 'מרביצי התורה' הותיק, לא הזמינו לכינוס את מי שעומד בהנהגת ציבור בני התורה הספרדיים בעשורים האחרונים, ראש ישיבת 'קול יעקב' הגר"י עדס.

ראשי הישיבות הספרדיים שנודע להם על מטרות אותם מארגנים, וניסיון פילוג בני התורה הספרדיים הודיעו מיד על כך שאין בדעתם להשתתף בכינוס זה.

פרסום ההודעה ב'יתד נאמן' לא עבר בקלות ודרמה לא קטנה התרחשה מסביב, בעיתון סירבו לפרסם את המודעה, אולם לאחר שהובהר לאנשים בבית ברח' חזון איש 5 את החומרה שבה יראו אותם ראשי ישיבות את אי פרסום הודעתם, נכנעו בעיתון והכניסו את מודעת ההכחשה מחוסר ברירה.

באתר 'כיכר השבת' הועלתה כתבה משעשעת, בה הכתב הספרדי של העיתון הוכיח את בורותו בנעשה בנבכי ציבור בני התורה הספרדים, בכך שהעלה בכתבה שכביכול הכינוס אורגן על ידי אנשי 'הפלג הירושלמי' והחשש היה בבית הרב שטיינמן שתצא משם הכרזה שלא להתייצב בלשכות גיוס.



5 תגובות:

  1. למי שלא יודע הוזמן לשם הרב תופיק שהוא מהפלג הירושלמי ונאם בככר השבת נגד התיצבות ואין כאן בורות

    השבמחק
    תשובות
    1. אם כל רב שהוא נגד התייצבות קשור לפלג הירושלמי, אז הם הרוב. בכינוס לא היו אמורים להתיחס בכלל לסוגיית ההתיצבות שבה רוב רובם של הרבנים הספרדים נגד להתיצב.

      גם מורינו ורבינו מרן ראש הישיבה רבי שלום מורה לבחורים בבישיבה לא להתיצב.

      מחק
    2. אם הכינוס אורגן על ידי הפלג הירושלמי, למה ביתד סירבו להכניס את המודעה ... ? הכתב בכיכר השבת סותר את עצמו.

      מחק
  2. אני מחזיק ידיים לאריה דרעי שטירפד את הכינוס...נמאס כבר שכל יום קמה לה פה עוד קבוצה של אנשים המחליטה להתנער מכל הקבוצות הקיימות...
    די לפלגנות
    די לקרע ולמחלוקת.
    בשביל ליהיות שונה אפשר לחשוב אחרת אפשר ללמוד אחרת אין צורך להקים מועצת וכו.
    ש"ס ומרביצי אף פעם לא היו באותה דעה וטוב שכך אבל מה רע במה שהיה עד כה.
    ההסבר הוא פשוט משפחת טולדינו ואלקיים שהם קשורים איבדו את האיש החזק של המשפחה ר'ניסים טולדינו ומשכך הם מנסים לאחוז בשליטה מסוימת על הציבור וניסו להקים גוף הנקרא מועצת של מרביצי ולא עלה בידם..ב"ה. כינוס אשר כל מטרתו פילוג ושליטה

    השבמחק
    תשובות
    1. אלקיים מסתדרים עם גדסי ?

      מחק