יום ראשון, 6 באפריל 2014

כתב גלובס מכחיש קשר לאנשי 'יתד'; ממשיך להוכיח בורות ולהקריא מדף מסרים

ישראל קליין


הבוקר (א') במהלך התכנית 'שמונה עד עשר' ברדיו 'קול ברמה' העלה המגיש לשידור את מיודעינו כתב התקשורת של 'גלובס' לי-אור אברבך, לשוחח איתו בעניין כתבתו מסוף השבוע האחרון על איומים כביכול מצד אנשים המזוהים עם עיתון 'הפלס' כנגד בכירים במשק. (ניתן להאזין כאן לראיון המלא)

כמו בכתבה, תיאר אברבך בראיון , איך כביכול מאיימים אותם אנשים המזוהים עם 'הפלס' על בכירי המשק "אנשים המציגים עצמם כקוראי 'הפלס' מתקשרים בשבועות האחרונים ללשכות של בכירי המשק הישראלי, לשירותי לקוחות, למנהלים זוטרים, למנהלים בכירים, לבעלים, לטלפונים האישיים, מעירים אותם באמצע הלילה מבהירים להם שהם יעזבו את הבנק, יחרימו את החברה. וזה מלחיץ, אנשים מאוד מאוד נבהלים מהמהלכים האלו ובודקים מה אפשר לעשות עם זה?".

השימוש הציני ברבנים


בהמשך הראיון קובע אברבך, שבכירי המשק לא יתיחסו למחאת אנשי 'הפלס' כי מבחינתם שם המשחק זה הרבנים, לאחר שהרבנים שטיינמן וקנייבסקי כתבו שלא לפרסם ב'הפלס'. בכירים בענף שהשמענו להם את דבריו של אברבך גיחכו למשמע הדברים, וכדוגמא הביאו לנו את עיתון 'משפחה' שכנגדו יצא בזמנו לפני כשנתיים הרב אלישיב זצ"ל שהיה המנהיג החרדי הבלעדי והבלתי מעורער, ולמרות זאת הפרסומות של אותם חברות המשיכו לזרום וזורמות עד היום.

הדבר משול, הם אומרים לאיסור של אותם רבנים על ידיעות אחרונות, כל בר דעת מבין כי כל קהל צרכנים בסדר גודל שכזה, כפי שנחשף מנתוני TGI (נתונים אלו והבדותא אותה העלה אברבך בכתבה על שני אחוז מהציבור החרדי, זכו להתעלמות בראיון, הן מצד המראיין והן מצד המרואיין. י.ק.) חשוב לכל חברה, ובוודאי שאסור לה להתיחס בזלזול לקהל צרכנים גדול כ"כ, הבחירה לפרסם בעיתון אחד על פני העיתון השני היא פגיעה וזלזול בציבור לקוחות ענק, חברות המכבדות את הצרכנים יימנעו מפרסום בשני העיתונים.


מכתב הרב אלישיב כנגד עיתון 'משפחה'
עוד הם מוסיפים, כי מדובר כאן בבורות עצומה מצידו של אברבך בניואנסים החרדים, מאחר שנעשה כאן שימוש ציני ברבנים למטרות פוליטיות, מדובר פה בסכסוך פוליטי בין שני עיתונים ושתי מפלגות, כשבצד של העיתון 'יתד נאמן' עומד הרב שטיינמן והרב קנייבסקי ולעומת זאת בצד של עיתון 'הפלס' עומדים הרב שמואל אויערבאך ורבנים נוספים, לעומת האיסור של הרבנים שטיינמן וקנייבסקי, הרב אויערבאך דווקא יצא בפומבי לחזק את עיתון 'הפלס'.

הכספים מועברים דרך האנשים מסביב


במהלך הראיון, טוען אברבך שבכירי המשק אינם מעורים במה שקורה בציבור החרדי, "כולנו יודעים שבצד החילוני, בקרב בכירי המשק שמרביתם הם לא חובשי כיפה וודאי שלא כיפה שחורה יש בורות מאוד גדולה בכל מה שקורה בציבור החרדי, הם לא יודעים מה זה 'יתד נאמן' ולא מה זה 'הפלס', הם יודעים שהם צריכים להיות בסדר עם הציבור החרדי כי הם לקוחות מאוד מאוד חשובים יש להם אנשים סביבם שדרכם הם מעבירים את התקציבים והם דואגים, שבאמת כל שקל יגיע למקום שלו. כדי באמת להיות בסדר עם הציבור המאוד מאוד גדול הזה. וכשמתקשרים אליהם ואומרים להם שהם נגד גדולי ישראל ונגד הציבור החרדי הם באמת נבהלים".

ממשיך להוכיח בורות, לי-אור אברבך
בתגובה לטענת המראיין שהתיאור הזה של אנשים מסביב שמחלקים כספים, מזכיר קצת פרוטקשן; משיב אברבך שזה דבר מוכר "יש דבר כזה שנקרא מנהלי מדיה, משרדי פרסום, זה נכון לכל כלי תקשורת, הם מסייעים, הם יודעים איך לחלק באיזה מידה, וכמובן שאנחנו מדברים על הציבור החרדי יש משרדי פרסום יעודיים לזה. יש את האנשים שזה המומחיות שלהם".

אותם בכירים בענף איתם אנו משוחחים, אומרים שהעובדה אותה ציין אברבך כמשיח לפי תומו זה הדבר החמור ביותר, לא ייתכן שהחברות יסתמכו בצורה עיוורת על אנשי השיווק ומשרדי הפרסום, מה שמתרחש בשנתיים האחרונות הרבה לפני פרסום מכתב הרבנים עליו מדבר אברבך, זה התארגנות של אותם חברות פרסום האמורות לחלק את הכספים עבור אותם חברות בצורה הנכונה, הדבר הוא כעין סוד גלוי בשוק הפרסום, שהרבה כסף מתגלגל מתחת לשולחן, וכי 'יתד נאמן' מתחזק את החרם על 'הפלס' דרך חברות הפרסום בדרכים שאינם עולות בקנה אחד עם ההתנהלות הישרה בתחום.

כפי הנראה זו מטרת המחאה הצרכנית של קוראי 'הפלס', להגיע לראשי החברות ולספר להם את מצב השוק האמיתי ולא כפי שמוכרים להם או מעלימים מהם אנשי השיווק והפרסום האינטרסנטיים. הלחץ הזה של אותם חברות פרסום יחד עם אנשי 'יתד נאמן' גרם להם לשכור את שירותיו של אברבך. בכל מקרה הם מסיימים כי גדולי תורה יש בשני הצדדים וכך גם ציבור צרכנים עצום ועל החברות למצוא את הפיתרון כדי לא לאבד ציבור לקוחות מאף צד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה