יום שלישי, 1 באפריל 2014

ראש הממשלה נתניהו הגיע לאפות מצות בכפר חב"ד: ביקורת על המארחים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הבוקר (ג') סיור לקראת פסח בפס הייצור של מאפיית מצות בכפר חב"ד, נתניהו הפשיל שרוולים וסייע יחד עם פועלי המפעל בלישת הבצק, אפייתו והכנסתו לתנור.

נתניהו באפיית מצות (צילום: לע"מ)
"בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם. בהגדה מוזכרים ארבעה בנים שונים: חכם, רשע, תם ושאינו יודע לשאול, אבל בכל אחד מהם יש ניצוץ יהודי ואתם מקיימים את הניצוץ היהודי הזה" אמר נתניהו לחב"דניקים והוסיף "בכל שנה במשך עשרות שנים אני אוכל את המצות האלה בבית. היום, בפעם הראשונה, אני גם מכין אותן בעצמי. אני מתרגש מאוד ומאחל לכל עם ישראל חג פסח שמח".

ראשי ורבני קהילת חב"ד סקרו בפני ראש הממשלה את הפעולות לעריכת ליל הסדר בבתי חב"ד בכ-250 מוקדים בארץ ובכ-3,000 נציגויות ברחבי העולם ואמרו לו שאכילת המצה מבטאת את האמונה שעם ישראל יכול לעמוד מול לחצים, כמו כן ביקשו מראש הממשלה לחזק את ידיו ולהמשיך לעמוד על חירותה של מדינת ישראל.

ביקורו של נתניהו, היה אמור מלכתחילה להתקיים בתחום המועצה האזורית עמק לוד כחלק ממאמצי ההתקרבות לחברי מרכז הליכוד - שראש המועצה המקומית נמנה עמהם ואף מאגד מאחוריו כח של מאות מתפקדים.

לאחר מאמצי סגנו של ראש המועצה, הרב בנימין ליפשיץ מחב"ד, נוסף ללו"ז הביקור גם סיור בכפר חב"ד ובמאפיית המצות המקומית. את פניו של נתניהו בכפר חב"ד קבלו הרב ליפשיץ והרב אריאל למברג מעסקני חב"ד, ויו"ר צא"ח הרב יצחק אהרונוב.

הביקור, שנועד מלכתחילה לצרכי צילום, גרם למבוכה רבה כאשר עובדי המאפיה ועשרות סקרנים ניסו להידחף לקירבת ראש הממשלה. רגע השיא של המבוכה נרשם כאשר יו"ר צעירי אגודת חב"ד, הרב יצחק אהרונוב, ניסה לפלס את דרכו לעבר שולחן המאפיה - אך נתקל בעובדי המקום הצעירים שתפסו את מקומו לצידו של נתניהו.

לאחר מכן המשיך נתניהו ונפגש עם רב הכפר הרב אשכנזי, ממנו שמע סקירה על פעילות חב"ד בארץ ובעולם.


ברחוב החרדי לא כ"כ אהבו את ביקורו של נתניהו נשמעה ביקורת כנגד חב"ד בטענה כי הם משתפים פעולה עם אדריכל הסנקציות הפליליות. ""גדולי ישראל מכל העדות והחוגים יצאו כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשימו אותו אישית כמי שעומד מאחורי גזירות הגיוס המרחפות מעל עולם התורה וסעיף הסנקציות הפליליות". אמרו גורמים חרדיים.

דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד דחה את הטענות ואמר: "דרכה של חסידות חב"ד מאז ומעולם היא לקרב כל יהודי וחב"ד סבורה כי הדרך להשפיע על יהודי איננה על-ידי חרמות ועלבונות אלא בדרכי נועם ובאהבת ישראל.

"במשך כל השנים חב"ד קיבלה בכל מרכזיה אורחים מכל גווני הקשת. לקראת הפסח, נוהגת חב"ד להזמין מידי שנה את כל אישי הציבור לבוא ולבקר במאפיית המצות שבכפר-חב"ד, באמצעות הביקור הזה להנחיל לעם את ערכי חג הפסח.

"אנו שמחים שראש-הממשלה נענה להזמנה ועם ישראל יוכל לראות את ראש ממשלת ישראל כשהוא משתתף בתהליך אפיית המצה השמורה לקראת החג. אנו סבורים שיש כאן מסר גדול וחשוב שמקרב את עם ישראל לערכי היהדות ומחבר את הקרעים שנוצרו לצערנו בין חלקי העם. זו דרכה של חב"ד, על-פי מורשתו הניצחית של הרבי מליובאוויטש".






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה