יום ראשון, 20 באפריל 2014

חייב אדם להקביל פני רבו ברגל I חול המועד בבית הגראי"ל שטיינמן

המוני בית ישראל נכנסו במהלך ימי החול המועד אל ביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן ברח' חזון איש בבני ברק • בין הבאים הגרמ"צ ברגמן, הגרמ"י שלזינגר, הגר"א פילץ, הגרב"ד פוברסקי והגר"א כהנמן • ביום רביעי א' דחוה"מ הכתיר הגראי"ל את הג"ר יעקב סטפנסקי לכהן כראש ישיבת "תורה בתפארתה"

המוני בית ישראל, מחכים בכניסה לבית הגראי"ל
קהל גדול זורם במהלך כל ימי החול המועד אל ביתו של מרן הגראי״ל שטינמן ברח' חזון איש בבני ברק להתברך לרגל החג. בין המוני העולים נצפו גם רבנים, ראשי ישיבות, פוליטיקאים ואישי ציבור.

הגרמ"צ ברגמן שהגיע לביקור, נשאל על ידי הגראי"ל האם בפסח הוא אינו נמצא בחו"ל ?
בכך התכוון הגראי"ל לעוקצו על כך שבאופן מוזר, בדיוק באותם ימים בהם נערכו כינוסי מועצת גדולי התורה של דגל התורה האחרונים, לא יכל להשתתף הגרמ"צ עקב הימצאותו בחו"ל.

חברים נוספים ממועצת גדולי התורה של דגל התורה שהגיעו לביקור חג, הם הגרמ"י שלזינגר ראש ישיבת קול תורה, הגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקא והגרב"ד פוברסקי מראשי ישיבת פוניבז'.


הגרמ"י שלזינגר

הגרמ"צ ברגמן

הגר"א פילץ

הגרב"ד פוברסקי

הגר"י אפרתי

הגר"א וייס

הגרח"י כגן

הגרש"צ רוזנבלט

הגר"א כהנמן









 גם אישי ציבור ופוליטיקאים עלו להצטלם בבית ברח' חזון איש 5, ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט שהגיע יחד עם סגניו מדגל התורה, אברהם רובינשטיין ומנחם שפירא. חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר מדגל התורה, יו"ר ש"ס אריה דרעי, חבר הכנסת מאיר פרוש שהגיע יחד עם בניו, ישראל פרוש המכהן כראש עיריית אלעד ומשה פרוש שממנכ"ל את עיתון 'המבשר'.

ביקור מיוחד נערך היום (א') ערב שביעי של פסח, של ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, וזה לאחר נתק של שנים בהם לא דרך בבית ברח' חזון איש 5.

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, יחד עם סגני ראש העיר

משפחת פרוש, האבא מאיר יחד עם הבנים שרוליק ומוישי

יו"ר ש"ס, אריה דרעי

הרב ש.ב. סורוצקין, ראש מוסדות עטרת שלמה

ח"כ יעקב אשר
ישראל קלרמן, חבר מועצת עיריית ירושלים

אליעזר ראוכברגר, חבר מועצת עיריית ירושלים
ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן






















מרביץ תורה מפורסם בעולם הישיבות, הגר"י סטפנסקי
ביום רביעי א' דחוה"מ, נערך בבית הגראי"ל מעמד 'לחיים' במסגרתו הוכתר הג"ר יעקב סטפנסקי לכהן כראש ישיבת 'תורה בתפארתה'. ישיבה שהוקמה על ידי הגראי"ל עבור כמה עשרות בחורים מישיבת כנסת יצחק - חדרה, שעזבו את הישיבה בהוראתו, לאחר שצוות ישיבת חדרה לא הסכים להכפיף את עצמו וללכת על פי הנהגותיו.

הגר"י סטפנסקי נחשב לתלמיד חכם ומרביץ תורה ידוע ומפורסם בעולם הישיבות ושימש עד לאחרונה כאחד מראשי ישיבת 'אמרי צבי' שנסגרה בשל קשיי תקציב.

במעמד ההכתרה השתתפו רבנים ור"מי הישיבה לצד עשרות מהתלמידים הנרגשים. המשגיח הגר"ח מישקובסקי פתח את המעמד בדברי חיזוק כשבמהלכם הקריא בפני הנוכחים את הסכמתו של מרן ראש הישיבה הגראמ שך זצ"ל לספרו הראשון של הגר"י סטפנסקי בו כינה אותו באופן נדיר במילים ״ת"ח אמיתי״. בנוסף סיפר שמרן ה'אבי עזרי' אמר כי ברצונו למנותו לרבה של קרית ספר וכשאמרו לו שאין לגר״י סטפנסקי כל קשר לרבנות הגיב מרן הרב שך כי "ר׳ יעקב סטפנסקי בכל מקום שיהיה יצליח".

הגראי"ל שטיינמן בירך את התלמידים ואת ראש הישיבה החדש באומרו כי "בעזרת ה' הישיבה תגדל ותפרח ותקבל פני משיח במהרה עם אלפי תלמידים ושיזכו להתעלות בתורה ויראת שמיים". במהלך דבריו המליץ הגראי"ל על הישיבה את הפסוק, "ויהי לצנינים בעיניהם".

"ויהי לצנינים בעיניהם", ההכתרה בבית הגראי"ל





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה