יום ראשון, 20 באפריל 2014

נשיא המדינה שמעון פרס בביקורי חג אצל מרנן הראשל"צ • גלריה

נשיא המדינה שמעון פרס, הגיע הבוקר לביקור חג מיוחד אצל הרב הראשי לישראל הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א, במהלך הביקור פנה הראשל"צ לנשיא פרס וביקשו לעזור בשמירה על זהותה היהודית של מדינת ישראל לנוכח גל החקיקה האנטי דתית בכנסת • גם לרבה הראשי לישראל בעבר הראשל"צ הגרש"מ עמאר עלה הנשיא פרס לביקור

נשיא המדינה שמעון פרס הגיע הבוקר (א') לביקור חג בביתו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בשכונת סנהדירה בירושלים. אל נשיא המדינה התלווה רבו של הכותל המערבי הגאון רבי שמואל רבינוביץ. גם יו"ר ש"ס אריה דרעי השתתף בביקור.

יצויין  כי מידי שנה, בדיוק באותה השעה, היה מגיע פרס לרחוב הקבלן 45 לבקר את אביו של הראשל"צ, מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

במהלך הביקור שנמשך למעלה משעה פנה הגר"י יוסף אל הנשיא פרס ואמר לו "אדוני  הנשיא, אתה רגיל עשרות בשנים לבקר במועדי ישראל אצל מרן האבא זצ"ל, הוא חסר היום לכולנו, אבל הספקנו שנינו לשמח אותו כשעשית מאמץ, כיבדת את הזמנתו האישית אליך ובאת להכתרה שלנו ברובע היהודי שהיה גם ביום ההולדת שלו. מי ידע אז שזה האירוע הפומבי האחרון שהוא השתתף בו, כמה הוא שמח אז".

"בהגדה של פסח אנחנו קראנו על ארבעת הבנים חכם רשע תם ושאינו יודע לשאול, יש שם את כל הסוגים, אנחנו יכולים ללמוד כמה דברים מההגדה, דבר ראשון שגם החכם גם הרשע גם התמים וגם זה שלא יודע לשאול כולם נקראים בנים יש ביניהם קשר דם למרות המחלוקות, יהיה אשר יהיה".

"הדבר השני הוא שלמרות ההגדרות הקיצוניות שלהם כאשר אחד חכם ואחד רשע בכל זאת יושבים ומדברים כל אחד מדבר בדרכו שלו  אבל לכל אחד עונים בשפה שלו, מותר להתווכח, מותר לריב, אבל אסור להתרחק, אסור להרחיק, תמיד מוכרחים לדבר, כבוד הנשיא שלום עם שכנינו זה דבר חשוב מאוד אבל קודם כל אנחנו צריכים שלום בבית".

"לכן אני פונה אליך כי אנחנו צריכים את עזרתך, ידוע ומפורסם לכל, וגם התבטאת לא אחת בזכות שמירת זהותה היהודית של המדינה, אתה ממשיך בזה את דרכו של בן גוריון, שעל אף שהיו לנו מחלוקות איתו, הוא היה יהודי חכם ובהקמת המדינה הוא הבין שבלי שמירה על הסטטוס קוו לא תוכל להתקיים מדינה יהודית מאוחדת".

"כעת אנחנו נאלצים להתמודד עם גל חקיקה בנושאי דת ומדינה חקיקה שטרם נראה כמותו, אנחנו צריכים את עזרתך בנושא הזה, הולכים לחוקק חוק גיור שמאיים על המשך זהותה היהודית של המדינה, אמר הרב הראשי והוסיף כי "כפי שאמרתי קודם אפשר להתווכח אבל מוכרחים לדבר, מוכרחים להישאר באחדות, לכן אסור שיעברו חוקים כאלה בלי הסכמה רחבה, לא יתכן שניאלץ להגיע בסוף למצב שכל קהילה תנהל לעצמה ספרי יוחסין כשאחד לא יכיר ביהדותו של רעהו, רק אמירה ברורה שחוקים כאלה מוכרחים לעבור בהסכמה רחבה תמנע את האסון הזה, זה חשוב לנו, זה חשוב לך, זה חשוב למדינה".

"אדוני הנשיא אתה הדמות היחידה הימים אלה שיכולה לאחד את העם עשה כל שביכולתך למנוע פילוג בעם", כך חתם הראשל"צ את דבריו.

בסיומו של הביקור העניק הראשל"צ מתנה יחודית לנשיא פרס, ספר עם הקדשה אישית.


















גם אל רבה הראשי לישראל לשעבר הראשל"צ הגרש"מ עמאר, הגיע הבוקר נשיא המדינה פרס מלווה ברב הכותל הרב שמואל רבינוביץ











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה