יום ראשון, 11 במאי 2014

29 שוהים בלתי חוקיים נתפסו ברכב אחד

לא פחות מ-29 פלסטינים שהוברחו לישראל נדחסו בתוך חלקו האחורי של רכב מסחרי שנתפס בפעילות יזומה של המשטרה. השוטרים נדהמו: "הנהג סיכן גם את החיים שלהם וגם את חיי המשתמשים האחרים בכביש"

29 ברכב אחד, הרכב בו שהו השבחי"ם
ניסיונות הברחת פלסטינים לישראל נמשכים כל העת: שוטרי תחנת מודיעין תפסו הבוקר (א') רכב מסוג רנו שבו הסתתרו לא פחות מ-29 שוהים בלתי חוקיים שניסו להיכנס לישראל.

ככל הידוע, כלי הרכב המסחרי מסוג רנו יצא מאזור ירושלים מערבה. שוטרי תחנת מודיעין הבחינו בו כשהוא נוסע באיטיות. הם ביקשו מהנהג לעצור בצד וכשפתחו את דלת התא האחורי האטום הם גילו את הנוסעים הפלסטינים הצפופים, ללא אמצעי בטיחות וללא פתח אוורור.

נהג המכונית נעצר לחקירה וכלי הרכב עצמו הוחרם עד להגשת כתב אישום. בין העצורים זוהו גם פלסטינים בעלי עבר ביטחוני שהועברו לחקירה נוספת.

"הנהג דחס את כולם בתא המטען וסיכן גם את ביטחונם וגם את הנוסעים האחרים בכביש", אמרו במשטרה אחרי שהאירוע הסתיים. נהג הרכב וכמה מהשוהים הבלתי חוקיים נעצרו, אחרים יועברו בחזרה לשטחי הרשות הפלסטינית. המשטרה ממשיכה בחקירת האירוע.

בין העצורים, גם פלסטינים בעלי עבר בטחוני (צילום: משטרת ישראל)

שני שב"חים בתא המטען


מוקדם יותר, בודקים ביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון המוצבים במעבר חוצה שומרון, נדהמו לגלות בשעות הבוקר המוקדמות שני פלסטינים בתא המטען של רכב השייך לתושבת תל אביב. על פי החשד, היא ניסתה להבריח את השניים לשטחי מדינת ישראל תמורת תשלום.
השבחי"ם בתא המטען (צילום: רשות המעברים, משהב"ט)

האישה התקרבה עם מכוניתה, שבה נסעו גם שלוש בנותיה בנות שנה, שבע ו-23 - אל המעבר. הבודקים הביטחוניים הבחינו כי הרכב, הנושא לוחיות זיהוי צהובות, שקוע בחלקו האחורי באופן מחשיד. הם הורו לנהגת לעצור, אך זו, לטענתם, ניסתה לחמוק והמשיכה בנסיעה.

אנשי הביטחון הצליחו לעצור את המכונית ופתחו את תא המטען. בתוכו הם גילו את שני הפלסטינים שוכבים זה לצד זה. בחקירתה הודתה הנהגת כי ניסתה להבריח את השניים תמורת סכום כסף ששולם לה, והיא הועברה יחד עם שלוש בנותיה להמשך טיפול במשטרת ישראל. השוהים הבלתי חוקיים נעצרו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה