יום חמישי, 8 במאי 2014

ירושלים אבלה: הלך לעולמו הגאון רבי זונדל קרויזר זצ"ל

ברוך דיין האמת: ב'שערי צדק' הסתלק לגנזי מרומים הגאון רבי זונדל קרויזר זצ”ל • מגדולי תלמידי החכמים ובעל מחבר ספרי 'אור החמה' • הגרי"ש אלישיב: תפילותיו של ר' זונדל עולות לכסא הכבוד • הלוויתו תצא בשעה 16:00 מבית בנו ברח' רש"י בירושלים

ירושלים אבלה: הגאון רבי זונדל קרויזר זצ"ל
אבל כבד בירושלים: בבית החולים שערי צדק בירושלים הלך לעולמו הגאון רבי זונדל קרויזר זצ"ל מזקני ירושלים ומדמויות ההוד שבה.

בימים האחרונים הדרדר מצבו הבריאותי והוא אושפז בבית החולים שם נאבק על חייו. בעולם התורה העתירו לרפואתו של רבי זונדל בן פייגא טובה, אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

רבי זונדל נולד בירושלים בכ"ז תשרי תרפ"ז לאביו הגאון רבי צבי הערש קרויזר זצ"ל - נין ונכד לאבי הישיבות רבי חיים מוואלוז'ין זצ"ל. בצעירותו התחנך ולמד במוסדות 'עץ חיים' בירושלים.

לאחר נישואיו קבע את מקום מגוריו בשכונת 'כנסת' הסמוכה ל'מחנה יהודה' ואת מקום לימודו קבע בישיבת טשעבין שם השיב על שאלות בני הישיבה צורבי התורה שהעריצו את למדנותו ופרישותו.

מאז היותו בן תשע, נהג כל לילה לערוך 'תיקון חצות' והתפלל מידי בוקר כמנהג ותיקין בבבית הכנסת בשכונת בתי ברוידא.

ספריו 'אור החמה' על כל מקצועות התורה - על הש"ס, על התורה, ועל סידור התפילה, זכו לתפוצה רחבה, לצד חילופי מכתביו עם גדולי ישראל.

נכדתו נשואה לנכדו של הגרי”ש אלישיב זצ”ל, בן יבדל לחיים הגאון רבי משה אלישיב. מחותנו, הגרי”ש אלישיב זצ”ל, הורה לעסקני 'ועד הרבנים' לבקש שהרב קרויזר יתפלל עבור התורמים, שכן תפילותיו עולות לכסא הכבוד.

בתחילת החורף האחרון, כאב ר' זונדל את ניסיונות ההרס של חצרות בני ברק כנגד ישיבת כנסת יצחק - חדרה, והוא שלח מכתב חריף במיוחד לגר"ח קנייבסקי. בהמשך לאחר שגורמים אינטרסנטיים פירסמו את המכתב ברבים, הבהיר ר' זונדל שלא היתה כוונתו לכך שהמכתב יתפרסם ברבים.

המכתב החריף אותו כתב ר' זונדל לגר"ח קנייבסקי

לפני כחודשיים, חרג ר' זונדל ממנהגו שלא להתערב בענייני פוליטיקה, וכתב מכתב מיוחד לתושבי בית שמש על כך שחובה להצביע למשה אבוטבול לראשות העיר ולסייע בעדו.

מסע הלווייתו ייצא בשעה 16:00, מבית בנו הרב יוסף קרויזר ברחוב רש"י שם התגורר בשנותיו האחרונות, וייטמן בהר המנוחות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה