יום רביעי, 28 במאי 2014

הדינר ה-92 של אגו"י בארה"ב נערך במנהטן; גם רה"ע ניו יורק הגיע לברך • גלריה

מאות השתתפו בדינר ה-92 של אגודת ישראל באמריקה • ביל דה בלסיו, ראש העיר של ניו יורק היה אורח הכבוד

מבין את צרכיה של הקהילה היהודית, ראש העיר ביל דה בלאסיו
אמש (ג') נפתח הדינר ה-92 של אגודת ישראל באמריקה, מאות הגיעו למלון הילטון במנהטן שם נערך הדינר, בין המשתתפים רבנים וראשי ישיבות, סנטורים, עסקנים ובעלי ממון, גם ראש העיר של ניו יורק ביל דה בלסיו היה בין האורחים.

יו"ר אגודת ישראל באמריקה, הרב שלמה ורדיגר שהנחה את האירוע, הציג את ראש העיר ואמר: "בסקר שהתפרסם לאחרונה נאמר כי בבתי הספר הדתיים בעיר לומדים כ-95,000 ילדים, המשמעות היא שכל כיתה מתוך 11 כיתות בניו יורק, היא ישיבה או תלמוד תורה. "זה מדהים! האם הורי ניצולי השואה שבאו לאמריקה, היו מאמינים שהיהדות החרדית תזכה לקום מחדש ולהגיע למספרים הללו? בחסדי השם זה קרה ואנו נמשיך לגדול. הכל בזכות גדולי התורה ובעלי בתים בעלי חזון, וגם הודות לממשל הנדיב ונבחריהם שהבינו את היחודיות של הקהילה היהודית ואת צרכיה, ואשר עזרו לנו בכל שלב בדרך, אנחנו מרגישים ברי מזל לחיות במלכות של חסד. "לראש העיר החדש ביל דה בלאסיו יש חלק חשוב בפריחתה של הקהילה היהודית בניו יורק. עוד במהלך שנות עבודתו בשירות הציבורי וחבר מועצת העיר במשך שנים רבות"

ראש העיר שעלה לדבר לאחר דבריו של ורדיגר, סיפר על הקשר הידידותי עם הרב ורדיגר. ושיבח אותו על כשרונו ופעילותו לטובת הציבור. הוא גם הודה לכל האנשים שעזרו לו לעזור לציבור החרדי, לכל העסקנים החרדיים. "92 שנים של דאגה לקהילה הם משהו שצריכים להיות גאים בו", אמר. "זה הדבר הכל כך טוב שיש בקהילה הזאת. אני גאה להיות חלק מהסיוע לציבור הכה מאוחד וכה משתתף. אני גאה בתלמידי הישיבות, הישיבות שהופכות את תלמידיהם לחכמים יותר, לטובים יותר, לעתיד של המדינה הזאת.

בהמשך התיחס ראש העיר לאירועים האנטישמיים שאירעו לאחרונה בברוקלין כשכוונתו לכתובות הגרפיטי שצויירו לאחרונה, "אנחנו לא נעבור לסדר היום ולא נאפשר חוסר סובלנות ופשעי שנאה נגד היהודים" אמר ראש העיר, לסיום ציין שאחד הדברים החשובים בזכות להיות ראש עירית ניו יורק, היא הזכות להיות ראש העיר עם הריכוז הגבוה ביותר של יהודים.

ראש העיר פתח בכך שהוא מודה לכל האנשים שעזרו לו לעזור לציבור החרדי, לכל העסקנים החרדיים. "92 שנים של דאגה לקהילה הם משהו שצריכים להיות גאים בו", אמר. "זה הדבר הכל כך טוב שיש בקהילה הזאת. אני גאה להיות חלק מהסיוע לציבור הכה מאוחד וכה משתתף. אני גאה בתלמידי הישיבות, הישיבות שהופכות את תלמידיהם לחכמים יותר, לטובים יותר, לעתיד של המדינה הזאת. "באירופה משתוללת האנטישמיות, פוצעת והורגת. אבל כאן נלחמנו ונילחם בה, זה לא מספיק אך נמשיך לפעול. אלימות כלפי יהודים לעולם לא תהיה מקובלת. המשטרה מפנה את כל המשאבים שלה, ואני מתעדכן בכך מידי יום, בדרכים שאנו רואים ובדרכים שלא, שומרת על היהודים. אני גאה לעמוד לצידכם, ובכך לשלוח מסר של תמיכה במדינה שלכם, במדינת ישראל"
























































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה