יום שני, 19 במאי 2014

הזוכה בהגרלת ה-50,000 של 'יתד'; אליעזר גרטש ממודיעין עילית

לאחר קמפיין מסיבי בן חודשים, נערכה אמש (א') ההגרלה על סך 50,000 ש"ח למנויי העיתון 'יתד נאמן', הזוכה המאושר בהגרלה הוא אליעזר גרטש המתגורר ברח' קצות החושן שבמודיעין עילית.

גרטש, מוכר בעיר הליטאית כאדם חביב ונעים הליכות הוא גם בוגר המחזור הראשון של הנח"ל החרדי, אותו גדוד צבאי המיועד לחרדים שהוקם כך על פי הטענות בעידודו של הגראי"ל שטיינמן. גרטש הוא גם אחד מהבודדים באותו מחזור גיוס שמהלך כיום בלבוש חרדי, נקודה גרועה איתה אמורים להתמודד אותם אלו מקרב הציבור החרדי התומכים במסלולי גיוס צבאיים לחרדים.

הנתונים אודות כמות הבוגרים הבודדים שנשארו במסגרת חרדית, נחשפה במפגש שנערך לאחרונה לבוגרי המחזור הראשון באחת המסעדות שבצומת שילת הסמוכה למודיעין. בתמונות ניתן לראות את גרטש (מסומן בעיגול אדום) בתמונה הקבוצתית כאחד הבודדים שלא שינה את לבושו.

יצויין, שלמרות נתונים אלו, ממשיכים גורמים בלבוש חרדי בפעילות נמרצת על מנת למשוך עוד ועוד בחורי ישיבות לאותם מסלולי גיוס יעודיים.

אחד הבודדים שנשאר חרדי, מפגש בוגרי המחזור הראשון של הנח"ל החרדי

זכייתו של גרטש בהגרלה, היא סגירת מעגל להשתלטות על העיתון לפני כשנתיים בידי אנשי הגראי"ל שטיינמן, כשאחת מנקודות המחלוקת המרכזיות בין הגראי"ל לעורכי העיתון היה הקו התוקפני שניהלו בהוראת הגרי"ש אלישיב כנגד אותם מסלולי גיוס. יוזכר שמכתבו האחרון של הגרי"ש אלישיב שפורסם בעיתון 'יתד נאמן' כמה חודשים לפני פטירתו, עסק באיסור החמור לשתף פעולה עם אותם מסלולים.

גורמים המתנגדים לעיתון, לעגו על הסמליות שבזכיית בוגר הנח"ל החרדי בעיתון המתיימר לייצג עצמו כממשיך דרכו והשקפתו של הגרי"ש אלישיב שהתנגד לכך בכל תוקף, "זמן קרי"ש בזמנה לא נחשב לעבירה באותו גדוד", אמרו.


תגובה 1: