יום שישי, 9 במאי 2014

סאגת ה'סגן' במודיעין עילית I גפני מתקפל ומופיע בבית דין

חלפה חצי שנה מאז הבחירות המקומיות ובמודיעין עילית עדיין לא מונה סגן ראש עיר • באגודת ישראל דורשים את הסגנות לטוביה פריינד, גוטרמן מסכים ותומך • ח"כ משה גפני מתנגד וטוען שכך הגראי"ל שטיינמן גם הכריע: התפקיד לדגל התורה  • גוטרמן מתמהמה מלמנות את נציג דגל התורה • טוביה פריינד תובע את הסגנות בבית דין • גפני כותב מכתב לבית דין, מסרב להופיע וטוען שכך הורה לו הגראי"ל • יריביו של גוטרמן משמיצים אותו וטוענים לבגידה בתנועה • אמש: נערך הדיון בבית דין, גפני מתקפל ומופיע • בבית דין: משמיץ גפני את גוטרמן וטוען: הרב אלישיב לא סמך עליו • בינתיים: נציג 'בני תורה' פונה לשר הפנים וקובל על אישור השכר לסגן שני: "המשרה מיותרת, בזבוז כספי ציבור"

יהודה לבנטל


למרות שחלפה כבר חצי שנה מאז הבחירות לרשויות המקומיות, ישנה עיר אחת בישראל בה תקן לסגן ראש עיר נוסף בשכר עדיין לא אויש, הסיבה סירובו של ראש העיר לקבל תכתיבים מלמעלה.

ערב הבחירות, הסיכומים לריצה משותפת של הסיעות דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס, החשש הקל מאי תמיכת הסיעות בגוטרמן שלראשונה הולך לבקש את אימון הבוחר בבחירות, גורמת לו להבטיח לסיעות ש"ס ואגודת ישראל את שני הסגנים בשכר - הגיוני למדי, הראשות ל'דגל התורה' הסגנים ל'אגודת ישראל' ו'ש"ס'.

טוביה פריינד, איש חסידות קרלין - יועץ בשכר לראש העיר גוטרמן, מקבל את ההבטחה מראש העיר למינוי, מתפטר מתפקידו כיועץ, נבחר כחבר מועצה ומצפה למימוש ההבטחה מראש העיר.

אבל, יש מישהו שלא אוהב את זה. יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני מתנגד למינוי כשלטענתו ה'סגן' מגיע ל'דגל התורה', גודלה של 'אגודת ישראל' במודיעין עילית לא מצדיק את קבלת הסגנות. שבועות לאחר הבחירות וגפני מודיע לגוטרמן; הגראי"ל שטיינמן הכריע - לתפקיד ימונה איש 'דגל התורה', מרדכי גולדברג.

הכריע הגראי"ל או לא הכריע, גוטרמן לא יכול לבדוק את אמיתות ההחלטה ואולי לערער עליה, מזה יותר מ-5 שנים שכף רגלו לא דרכה בבית בחזון איש 5 (יצויין, שבחג הפסח הגיע גוטרמן לביקור חג אצל הגראי"ל, שם שהה מספר שניות. י.ל.). לגוטרמן אין את האופציה לערער על ההחלטה, אך הוא גם לא ממהר ליישם אותה.

פריינד תובע את הסגנות בבית דין


לפני שבוע ימים פנה טוביה פריינד אל בית הדין של הרב קסלר, בתביעה שהבית דין יורה לראש העיר גוטרמן למנותו לסגן ראש העיר כפי שהובטח לפני הבחירות.

בתגובה, שולח ח"כ גפני לבית הדין מכתב חריף, בו הוא משמיץ את גוטרמן על בגידתו כביכול ב'דגל התורה' וחבירתו למפלגות אחרות, מדובר בויכוח פוליטי ועל פי פסק הגר"נ קרליץ אתם לא יכולים לדון בו מודיע גפני. ומסיים קיבלנו הוראה ברורה מהגראי"ל שטיינמן ולכן לא נופיע לדיון.

המכתב המלא:

"העביר אלי הרב מרדכי גולדברג הזמנה לדיון בפני כב' ביה"ד על תביעה שתובע אותו הרב טוביה פריינד ובהזמנה מופיע ציטוט "הנתמכת בטענה מינויים והמסתעף".

א. ברצוני להביא לידיעתכם כי הרב גולדברג הוא שליח שנשלח ע"י תנועת "דגל התורה" ובאם קיימת תביעה היא חייבת להיות נגד דגל התורה, נגדי כמזכ"ל התנועה וכב"כ הרשימה במודיעין עילית.

ב. מדובר על ויכוח פוליטי הן לגבי תפקיד סגן ראש העיר והן לגבי שכרו של סגן ראש עיר שעל כך כל מפלגה נאבקת מאד מאד.

ג. אנו יודעים כי ראש העיר הרב גוטרמן היה מאד מעוניין כי הרב טוביה פריינד יהיה הסגן בשכר, אך עמדתם הנחרצת של כל חברי המועצה מטעם דגל התורה וחברי הכנסת שלה היתה שונה לחלוטין ותמכו כולם ברב גולדברג.

ד. אדגיש כי בעת הגשת הרשימות, שהייתה בסמכותי הבלעדית ונעשתה ע"פ הוראת גדולי התורה ולאחר התייעצות עם חברי כפי שנעשה בכל הישובים בהם התמודדה דגה"ת סוכם ביני לבין הרב גוטרמן כי הרשימה תהא מוסכמת עליו אך הסגן ימשיך להיות בידי נציג דגה"ת.

ה. לאחר תרגילים שונים ומשונים שעשה ראש העיר יחד עם שותפיו שאינם אנשי דגה"ת, התייצבנו כולנו חברי הכנסת וחברי המועצה אצל מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א אשר הורה לכולנו באופן ברור למנות את איש דגה"ת לסגן וכך הורה מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א ובודאי לעשות כפי שמורה מרן הגראי"ל שליט"א.

ו. רק לאחר קבלת הוראתם כפה את עצמו הרב טוביה פריינד על הרב מרדכי גולדברג באפילה ובסחיטות שונות, לא ציבוריות ולא חוקית, כאשר הודעתי לרב גולדברג שאיננו מוסמך לדבר איתו כלל בנושא זה ואכן הוא הפסיק באחת מלדבר איתו על כך.

ז. כולנו ללא יוצא מן הכלל מכירים את כל התככים, האינטריגות והנושאים האישיים המלווים הן את ראש העיר והן את עושי דברו, ובבוא העת נפתח הכל, ומכיון שנודע לנו כי בין יתר התעלולים נתבקשו אנשי ז"ך בעירייה לפנות למשרד הפנים כנגד סגן בשכר ובמקביל להגיש תביעה בפני כב' ביה"ד שלכם בנושא, פנינו שלושת חברי הכנסת של דגה"ת והיה נוכח אף מזכיר מועצגה"ת למרן הגראי"ל שטינמן שליט"א בשאלה האם יש מקום לתביעה והאם אנו נדרשים להופיע בדיון מהסוג הזה, והוא הודיע כי זאת היתה הוראתו כאמור ושלא נופיע לדיון זה. מפלגה איננה נתבעת כאשר זאת ההוראה שהיא קבלה כדין ואין נפק"מ בין מינוי סגן או סגן בשכר.

ח. לא מזמן נפסק בבית דינו של הגר"נ קרליץ שליט"א בתביעה שתבעו אותי מספר משפחות מגוש קטיף כי משלחנו הם גדולי הדור והמוסמכים לשפוט אותנו הם גדולי הדור, כב' ביה"ד העלה מספר נושאים באגב והם אינם רלוונטיים לענייננו ועל כן החליט ביה"ד כי מדובר בתביעת סרק.

ט. לאור האמור, ולאור הוראתו של מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א לא נחתום על שטר בוררות וממילא לא יופיע הרב גולדברג או כל איש אחר מטעם דגה"ת לדיון זה".



המסמכים נלקחו מאתר החדשות 'חרדים 10'

גפני מופיע בבית הדין


אמש (ה') נערך הדיון בבית הדין במודיעין עילית, למרות טענת גפני במכתבו כי הגראי"ל הורה לו שלא להופיע בדיון, הופיע גפני במפתיע בבית הדין יחד עם מרדכי גולדברג.

באתר החדשות 'בחדרי חרדים' נטען, כי העילה בשלה התקפל גפני מהודעתו הראשונה, היא מפאת כך שבית הדין החליט למרות מכתבו המרתיע להתכנס. (לא נכתב האם קיבל את אישורו של הגראי"ל, לאחר שטען שהגראי"ל הורה לו שלא להופיע לדיון. י.ל)

הדיון בבית הדין עסק בעיקרו בעצם השאלה האם הדיון הוא כלכלי או ציבורי, כשלטענת התובע העילה לתביעה היא ממונית, עקב הנזק הכלכלי האישי אותו הוא ספג, לאחר שהתפטר מתפקידו כיועץ בעקבות ההבטחה לקבלת הסגנות. כשלעומת זאת אנשי 'דגל התורה' טוענים שהדיון הוא סוגיא פוליטית ציבורית גרידא ואין בסמכותו של בית הדין לדון בזה.

במהלך הדיון תקף גפני בחריפות את גוטרמן, והתבטא באופן קשה כנגדו "הרב אלישיב בעבר התנגד לו נחרצות ולא סמך עליו, וכעת גם הגראי"ל שטיינמן לאור התנהגותו בתקופה האחרונה - לא סומך עליו".

"אני אומר בקול ברור כי הוא אינו מייצג כיום את גדולי ישראל", הוסיף גפני.


בני תורה: סגן נוסף בשכר, בזבזו כספי ציבור



עודם נאבקים על הסגן, ונציג סייעת 'בני תורה' אבי ברגר פנה במכתב למר אברהם אמונה, מנהל תחום נבחרים ברשויות המקומיות, כשהוא קובל על אישור השכר לסגן שני בעיריית מודיעין עילית.

המכתב המלא:

"נודע לי שביקשת הבהרות לגבי מינויו של הסגן השני בעיריה מרדכי גולדברג. הנני ליידע אותך בפרטים דלהלן:

1. מתוקף החוק, אצילת סמכויות אינה תנאי לאישור תשלום שכר של סגני ראשי רשויות מקומיות ע"י שר הפנים. כך, על פי סעיפים 115 ו-119 א (ב) לצו המועצות המקומיות (א), תשי"א 1950 וסעיף 35 ב(א') לפקודת המועצות. אף סעיף 17 לחוק הבחירה, הדן באצילת סמכויות, קובע מפורשות, כי מילוי התפקידים והשימוש בסמכויות שנאצלו לא יהיו כרוכים בתשלום שכר. הכריכה בין אישור תשלום השכר לבין אצילת סמכויות נקבעה בהנחיה פנימית הגלומה בחוזר מנכ"ל משרד הפנים.

2. תכליתה של ההנחיה היא כי רק סגני ראש רשות שימלאו בפועל תפקידים וסמכויות ברשות המקומית יהיו זכאים לתשלום שכר מקופת הרשות. שכן, ברי, כי "אין הצדקה לשלם שכר מקופת המועצה לסגן ראש מועצה אלא אם הוא נושא, מכוח אצילת סמכויות, בנטל ממשי של ניהול רשות".

3. לאור האמור, סגן המקבל שכר חייב להחזיק תיק ביצועי עם סמכויות, וראש העירייה חייב להאציל מסמכויותיו לסגן מחזיק התיק, וללא האצלת סמכויות וללא תיק ביצועי אסור עפ"י חוק להעניק שכר לסגן ראש העיר.

4. הסגן השני מרדכי גולדברג, מונה למחזיק תיק הקליטה חודשיים לפני שהועלה נושא מינויו לסגן. בעוד שתיק הקליטה הינו פונקציה שלא קיימת כלל בעירייה אלא ל'תואר כבוד' בלבד.

5. מבירור שערכתי בעירייה ובמחלקת כספים וגזברות נודע לי: א. לא קיימת מחלקה כזו כלל. ב. אין משרדים למחלקת קליטה ואין פקידים המתפקדים או משרתים ב'מחלקת קליטה'. ג. פעילות העירייה בתחום הקליטה מסתכם בתקציב כולל בסך של כ-60-000 ₪ בשנה (!) כך שתקציב ה'מחלקה' (שלא קיימת) בחודש הינו 5000 ₪ בלבד! ד. מימוש תקציב הקליטה בעירייה הינו ע"י המתנס העירוני, הנמצא תחת מחלקה אחרת.

6. שאלתי: הייתכן כי שכר הסגן בשנה הינו 650,000 ₪ בעוד שכל תקציב המחלקה עליו כביכול ממונה הוא רק 60,000 ₪ פי 10 יותר?

7. אי לכך אבקש למנוע אישור תקצוב הסגן השני, כל עוד אינו מדובר בתיק ביצועי, כזה הכולל תוכן מעשי שמבוצע בשטח, מה שאינו קיים היום כאמור.

יודגש, כי כנציגי ציבור עלינו לגלות אחריות ציבורית ואישית כלפי כספי ציבור. בפרט כשקופת העירייה נמצאת לצערי בגרעון קשה שהצריך את ראש העירייה לבקש אישור מליאת מועצת העירייה בימים האחרונים לבקשת הלוואה בנקאית בסך של מיליוני שקלים.

מהדברים העולים נראה כי המשרה הינה מיותרת והדבר נחשב בזבוז כספי ציבור ללא כל צורך. וברור כי הדבר הינו מיותר, ואף שערורייתי בנקודת זמן נוכחית זו".




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה