יום שלישי, 13 במאי 2014

מזרח אוקראינה בחרה בעצמאות, העימותים האלימים נמשכים

ג. סגל


אמש נערך משאל עם בשני המחוזות במזרח אוקראינה דונייצק ולוהנסק. כשבעים וארבעה אחוזים מבעלי זכות הבחירה יצאו להצביע כשמתוכם מעל תשעים אחוזי תמיכה בזכות לשלטון עצמי. יש לציין שמשאל העם לא נעשה בנוגע לשאלה האם להיפרד ממערב אוקראינה ולהכריז על עצמאות או על האופציה להסתפח לרוסיה, אלא רק אך ורק לגבי שלטון עצמי.

מנהיג הבדלנים בדונייצק, דניס פושילין, במסיבת עיתונאים (צילום: AP)
עם תוצאות כאלו גבוהות, יחד עם תמונות של המוני בני אדם המנסים לפלס דרך בעזרת מרפקיהם ולהצביע לא יוכלו המערב וגורמי ההפיכה באוקראינה לטעון לזיוף של תוצאות ההצבעה בצורה משכנעת ויאלצו להיכנס למשא ומתן. כשאכן הטענות שנשמעות עד כה מנציגי הממשלה האוקראינית היא, שההצבעה היא לא ליגלית, אך טענות על זיופים לא נשמעות.

בתוך כך, אמש ירה איש "המשמר הלאומי" אל תוך המונים בעיר קרסנוארמייסק אשר במחוז דונייצק מתוך מטרה למנוע את ההצבעה, כמו כן ניסיונות למנוע הצבעת אזרחים נעשו בארבע ערים נוספות לאורך מחוז לוהנסק.

אנשי "המשמר הלאומי" הם חבורת לאומנים קיצוניים הפועלים באלימות רבה כנגד המפגינים הפרו-רוסיים, מעורבתם בשיטור נעשית מכיוון שהצבא והמשטרה האוקראינים מסרבים לפעול באלימות רבה כנגד המפגינים הפרו-רוסים הנאבקים למען זכויותיהם, בעוד הלאומנים הקיצוניים פועלים באלימות רבה ללא גבולות.

ב-2 במאי בעיר אודסה הציתו אנשי "המשמר הלאומי" בניין על 40 יושביו, ב-9 במאי בעיר מריופול הוצתו למוות על ידי אנשי "המשמר הלאומי" עשרה אנשים, כשמפגינים ושוטרים התבצרו בתחנת משטרה במחאה על ההפיכה ועל מינוי מפקד חדש למשטרה. דפוס הפעולה של אותה קבוצה המכנה את עצמה "המשמר הלאומי" המורכבת בעיקרה מקבוצות ניאו נאציות וכן תומכי יחידת ה-ss האוקראינית 'גליציה' הינו אלים במיוחד, כשהגורמים במערב מאשימים דווקא את הפרו-רוסיים באלימות וטרור.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה