יום שני, 19 במאי 2014

אליהו פרייליך מבהיר: זכותו של כל אחד לבחור לו רב, מה שאנחנו רוצים זה שליטה • בלעדי

בכל הדורות היו מחלוקות בין גדולי ישראל, וכל אחד צריך לשמוע לקול רבותיו, מי שתלמיד של ר' שמואל זכותו להישמע לו
רוצים שליטה? פרייליך

בשבוע שעבר פורסם ב'קו הסקופים' הקלטה של אליהו פרייליך, מי שעומד בראשות "הועד למען כבוד רבותינו" כשהוא אומר, שהסיבה למלחמה אליה הוא נכנס ורדיפותיו האישיות כנגד אנשי 'בני תורה' זה בעקבות הסחף של מאות ואלפי אברכים ובחורים לכיוון הזה, בו בזמן שהוא לא מכיר שום מקרה של סחף לצד השני.

בהקלטה שהגיעה היום לידי 'חדשות אברכים' ומובאת בהמשך הכתבה נשמע פרייליך מסביר שהמניע למלחמה כנגד אנשי 'בני תורה' הוא רק הרצון לשלוט, ולא בגלל שאינם הולכים כהנהגותיו של הגראי"ל שטיינמן.

"אין לי בעיה עם אלו שאינם מתייצבים בלשכת הגיוס, בכל הדורות היו מחלוקות בין הגדולים וכל אחד צריך לשמוע בקול רבותיו, מי שהוא תלמיד של ר' שמואל זכותו להישמע לו" נשמע פרייליך אומר, "אני אף פעם לא אמרתי שמי שאינו שומע בקול הרב שטיינמן הוא פושע".

יצויין, שלמרות הכישלון של אותו פרייליך בפרסום "הרשימות השחורות" של הישיבות קטנות בבני ברק ובמודיעין עילית, כשהישיבות 'הפסולות' אליבא דאותו 'ועד' זכו לקבל לבין שורותיהם את טובי ילדי כיתה ח' מהתתי"ם באותם ערים. מנסה פרייליך יחד עם גורמים מקומיים בירושלים להלך אימים על ראשי ישיבות קטנות שיפטרו אנשי צוות המזוהים עם מפלגת 'בני תורה'.

כאן המקום להזכיר כי בכתבתו של ישראל קליין שפורסמה הבוקר כאן בבלוג, הובאה מפת האינטרסים המלאה מאחורי פרסום הרשימה השחורה של הישיבות הקטנות בירושלים, וסיבת 'הכשרת' רבות מביניהן למרות אי עמידתן בקריטריונים שניסח יו"ר הועד פרייליך, לטענתו מפי הרב שטיינמן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה