יום רביעי, 21 במאי 2014

התקיפה במודיעין עילית: בית המשפט האריך את מעצרו של התוקף ביממה, מכתב גינוי מהרב קסלר

סערת התקיפה המזעזעת מסרבת לדעוך: אמש לאחר חיפושים נרחבים נעצר רפאל יהודה כהן, מי שתקף באלימות את עוזר חבר המועצה מטעם סיעת 'בני תורה', יחזקאל אריאל • הצהריים: הוארך מעצרו ביממה • המרא דאתרא הגר"מ קסלר במכתב גינוי: "לא אוכל לעצור מלהביע את אשר על ליבי, אוי לנו שגברה השנאה בתוכנו עד כדי כך, חובתנו לפעול בכל התוקף שלא להגדיל המריבה" • הבוקר בעיתון 'הפלס' מכתב גינוי מסיעת 'בני תורה' במודיעין עילית • עיתון 'יתד נאמן' שהתוקף מזוהה עם ציבור קוראיו נמנע מלהתיחס לאירוע המביש • אירוני: לאחר שנעצר, טוען התוקף לכך שהוא המותקף
לאחר התקיפה
לפני התקיפה עם זקן מלא

אמש (ג') הותקף יחזקאל אריאל, עוזרו של חבר מועצת העיר מודיעין עילית מטעם סיעת 'בני תורה', אבי ברגר, בידי אברך המזוהה עם המפלגה היריבה 'דגל התורה'. התוקף הוא רפאל יהודה כהן המתגורר ברח' נתיבות המשפט בעיר, בנו של לייזר כהן מבני ברק.

שמו של אביו, בתים מאכער במקצועו נקשר לפני כמה שנים בפרשיה מפוקפקת, בזמן שנתפס כשהוא מוכר במכוון תפילין פסולות ללקוחות. בזמנו, למרות ההוכחות הברורות למעשיו ודרישה של לקוחות רבים להשבת כספיהם שנלקחו מהם במרמה, הגראי"ל שטיינמן עמד לצידו של כהן וצידד בכך שאין מחובתו להשיב את הכספים לרוכשים.

התוקף, רפאל יהודה כהן
לאחר התקיפה, כשהבין כהן את חומרת מעשיו נמלט מהמקום, המשטרה שהגיע לזירה הוציאה צו מעצר כנגדו והחלה במצוד אחריו. במהלך החיפושים מסרה המשטרה, "כי התוקף מסוכן לציבור", כשהם מציינים "שלא מדובר בתקיפה ראשונה של החשוד".

בשעות הערב שמה המשטרה את ידה על התוקף, והוא הועבר להמשך חקירה בתחנת המשטרה. הבוקר (ד') הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו בחמישה ימים. נציג המשטרה ציין כי מדובר במספר תיקים, כאשר בתיק הנוכחי מדובר בתקיפה שגרמה לחבלה של ממש. החשוד הודה במעשה אך טען כי מדובר בתקיפה הדדית ובהתגוננות, לאחר שהיה ביניהם סכסוך ארוך.

פרקליטו של התוקף, עו"ד משה מורגנשטרן אמר בדיון כי הוא אינו חולק על עילת המעצר בשל מסוכנות, אך לטענתו מדובר במסוכנות ספציפית וממוקדת נגד המתלונן, כשהוא מציע חלופת מעצר בבית האח בבני ברק. נציג המשטרה שהשתתף בדיון התנגד לבקשה וציין שהסדרתיות של האירועים בהם מעורב התוקף הופכות אותו למסוכן לציבור.

שופט בית משפט השלום, שמואל הרבסט אישר את חלופת המעצר בבית האח ברח' האדמו"ר מקוצק 54 בבני ברק, וציין שרוב התלונות על התקיפות מכוונות כלפי אדם ספציפי, "עובדה זו הופכת את המסוכנות הנטענת לממוקדת, ועל כן יש לבדוק אפשרות לנטרלה באמצעות חלופת מעצר הרחוקה מזירת ההתרחשות", אמר השופט.

לאחר ערעור הפרקליטות, מחר בשעה 10 ייערך בבית משפט השלום דיון על המשך הארכת מעצרו ואי אישור חלופת המעצר.




הרב קסלר מגנה


בעקבות האירוע החמור, פירסם הבוקר המרא דאתרא, הגר"מ קסלר מכתב חריף בו הוא מגנה בכל תוקף את האירוע האלים שהתרחש אתמול וקורא להרגיע את הרוחות.

"לא אוכל לעצור מלהביע את אשר על ליבי ובלב כל אדם אשר רגש אנושי בלבו, ובפרט את האמונים על קיום מצוות תורתינו הק' אשר הזהירה שלא להרים יד על חבירו וקראהו 'רשע' ועכו"כ הכאה שיש בה חבלה חמורה".

"אוי לנו שגברה השנאה בתוכינו עד כדי כך ובלי ספק שמחובתינו לפעול בכל התוקף שלא להגדיל המריבה, וכבר כתב הרמ"א שיש חרם קדמונים באדם המכה את חבירו. בואו נקבל על עצמינו שבכל מצב לא להרים יד ושלא לבייש ולהכלים האחד את השני ברבים וכל הרואה את חבירו עושה כן מחובתו למנועו מכך", מסיים הגר"מ קסלר את מכתבו החריף.

מכתב הגינוי של הגר"מ קסלר

סיעת 'בני תורה' מגנה, 'דגל התורה' מתעלמת


הבוקר בעיתון 'הפלס' מתפרסמת מודעת מחאה וגינוי מטעם סיעת 'בני תורה' במודיעין עילית, "המומים ומזועזעים עד דכדוכה של נפש מהפגיעה הפיזית החמורה שנעשתה בידידנו היקר, ציר נאמן לרבותינו גדולי ישראל שליט"א, מסור בלב ונפש לאלפי בני התורה בארה"ק בכלל, ובעירנו, מודיעין עילית, בפרט, מגדולי העומדים על משמר ההלכה הצרופה בכרם בית ישראל הרה"ג רבי יחזקאל אריאל שליט"א מובעת קריאת חובה לגינוי התנהגות אלימה וברברית והוקעה ברורה וברורה של כל מעשי הלימות המתרחשים לצערנו חדשות לבקרים במחוזותינו. על המודעה חתומים בשם ציבור בני התורה, אברהם ברגר ויהודה שם טוב.

בעמ' 3 מפורסמת גם כתבה המסקרת את האירוע, תחת הכותרת "חרדה וזעזוע עמוק בעקבות תקיפה חמורה ואלימות קשה במודיעין עילית", בכתבה מציין הכותב בדאגה את "הנורמות" החדשות שחדרו למחננו, של התנהלות נפשעת, כוחנית ואלימה, בנסיון מתמשך להשליט דעות על הזולת בבריונות ובכח הזרוע.



הזבלונים החרדים


באופן אירוני, ולמרות שהאירוע התרחש לעיני קבוצת אנשים גדולה, אמש (ג') לקראת שעות הערב החלו להישמע קולות בקרב אנשים המזוהים עם התוקף, שכביכול הוא הנתקף ולא התוקף (יצויין שבבית המשפט, הודה התוקף באישומים המיוחסים לו).
התוקף הוא אדם המעורער בנפשו, בחדרי חרדים

בהתאם גם הסיקור, באתרי האינטרנט החרדים המזוהים עם הקבוצה הקשורה לתוקף החלו בהפרחת הספין העלוב, יצויין שעוד קודם להחלטה בקרב אותה קבוצה על הפצת הספין, באתר 'בחדרי חרדים' ידעו כבר לדווח שהתוקף הוא מעורער בנפשו.

שרי רוט, המודחת מאתר האינטרנט 'בחדרי חרדים' ומוכרת לנו מהזיותיה בימים עברו, העלתה כתבה לאתר האינטרנט החדש שבבעלותה, 'חרדים 10', ובה קונספירציה שכביכול, יחזקאל אריאל הוא זה שיזם את התקיפה.

בקרב אנשים המקורבים לאריאל, לעגו להזיות על כך שכביכול התוקף הוא הנתקף, וציינו שזה דרכם כסל למו, מימים ימימה 'השוינאים' היו מומחים בשקרים הזויים על המציאות.

בנוגע לטענה שאריאל הוא זה שגם לפרובוקציה בכך שבא להתפלל בבית הכנסת 'בית תפילה', מציינים אותם אנשים, שאם זה מפריע לכהן הוא מוזמן לעבור לבית כנסת אחר, ואולי לחפש לעצמו גם מקום מגורים אחר.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה