יום שני, 7 באפריל 2014

מסתבכים בזימבבואה: הרב ברלנד עוכב לחקירה ושוחרר

לאחר כתבה מכפישה שהתפרסמה בעיתון מקומי נגד הגה"צ רבי אליעזר ברלנד, עוכב הרב לחקירה, ע"י המשטרה המקומית בזימבבואה ושוחרר לאחר כמה שעות


האם ייאלץ לעזוב את המדינה שביבשת האפריקנית? הרב אליעזר ברלנד
הגה"צ רבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים - ברסלב', שהשתקע במדינה שבדרום יבשת אפריקה, סובל בימים האחרונים מהתנכלויות מצד שלטונות המדינה ואף עוכב לחקירה, כך לפי דיווח ממקורות בחצרו.

לפני מספר ימים פורסם בעיתון מרכזי בזימבבואה - ביוזמת גורמים אינטרסנטיים - כתבה מכפישה אודות הרב הכוללת ציטוטים מכתבות שפורסמו בישראל. הרשויות המקומיות החלו בשל כך בשורת התנכלויות נגד הרב. הוא עוכב לחקירה ושוחרר לביתו.

העילה לחקירה היא כפי הנראה בין היתר, התנהגותו - בניגוד לחוק - של אחד מחסידיו אשר שחט כבש שלא בפיקוח וטרינרי כנדרש על פי חוק. עם זאת מדובר בעילה רשמית בלבד.

בשעה זו עדיין לא ברור מה יעלה בגורלו של הרב ברלנד, האם ייאלץ לעזוב את המדינה שביבשת האפריקנית או שיוכל להמשיך להישאר במקום.

הגר"א ברלנד כזכור עזב את מרוקו לפני ארבעה חודשים ומאז שוהה בזימבבואה. חסידיו נוהגים להגיע למקום כדי לשהות במחיצתו.

אלפי תלמידיו של הרב ברלנד בישראל קיבלו בשעות הערב מסר מהנהלת החסידות בה הובהר להם כי "יש בעיות עם הרב" בזימבבואה ולכן הם מתבקשים להתפלל ולעורר רחמי שמיים להצלחת מנהיג הקהילה. בבתי הכנסת ובתי המדרש של הקהילה  בישראל התכנסו חסידיו לתפילות עבורו.


תגובה 1:

  1. רבש"ע יתן סיעתא דשמיא לרשבכה"ג מרן מנהיג הדור, ינצל מכל הרודפים אחריו, ויאריך ימים על ממלכתו בזימבבואה

    השבמחק