יום ראשון, 15 ביוני 2014

הותר לפרסום: נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער, אייל יפרח אלו שלושת תלמידי הישיבה שנחטפו בידי גורמים עוינים • הדרמה מתחילתה



יום חמישי (12 ביוני), השעה 22:00: הנערים גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל (16) יוצאים ממקום לימודיהם בישיבת 'מקור חיים' שבכפר עציון, וצועדים רגלית לטרמפיאדה הממוקמת בכניסה ליישוב, הנערים שולחים למשפחותיהם הודעה שהם בדרכם הביתה. 20 דק' מוקדם לכן, אייל יפרח (19) תלמיד ישיבת 'שבי חברון' משוחח עם אחד מחבריו ומספר לו שהוא הגיע לצומת הגוש ומחכה לטרמפ בדרכו לביתו שבאלעד.

מפת האירועים (נלקח מעיתון 'המבשר')
22:25: מוקד 100 של המשטרה מקבל שיחת טלפון ובו סוג של לחישה "חטפו אותי" או "חוטפים אותי" הנשמעת בבירור, רעשים נשמעים ברקע. המוקדן לא מיחס חשיבות מיוחדת למקרה. לטענת המשטרה אלפי שיחות טלפון טורדניות בסגנון הזה מתקבלות במהלך השנה - גם מפי פלסטינים בעצמם, זאת כדי להטעות את השוטרים ולהעסיקם לשווא.

3:00: אביו של גיל-עד שאער מגיע לתחנת משטרת מודיעין ומודיע על היעדרות בנו. צה"ל מקבל את המידע על החטיפה רק בסביבות השעה 4:00, כמה שעות לאחר קבלת האינדיקציה הראשונית על החטיפה.יום שישי בשעה 5:30: משפחת יפרח המתגוררים באלעד מדווחים בתחנת משטרת ראש העין על היעדרות בנם.

ב- 10:00: בתחנת רמלה מתקבל הדיווח מבני משפחת פרנקל המתגוררת בנוף איילון שליד רמלה, על היעדרות בנם.
החשש שמדובר בפיגוע חטיפה הולך וגובר, בצה"ל ובשב"כ פותחים בפעילות מודיעינית מאומצת ובגל של סריקות ומעצרים על מנת לאתר את השלושה.

גל שמועות במדינה


רכב שרוף נמצא בגיזרה
במשך שעות ארוכות האירוע תחת צו איסור פרסום כדי למצות את המאמצים המודיעיניים, ובמקביל מתקיימות התייעצויות ביטחוניות של ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירים נוספים בצה"ל ובשב"כ. בתוך כך, נמצא רכב שרוף בגיזרה, ומעורבותו באירוע נבדקה במהלך סוף השבוע.

בינתיים שוטף גל שמועות את המדינה ועם התרת האירוע לפרסום אומר דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז "אין לשמועות שום שחר".

בשלב זה עדיין לא ברור מי עומד מאחורי האירוע. ביום שישי קיבל ארגון סלפי קיצוני אחריות לחטיפת שלושת הנערים, אך במערכת הביטחון הישראלית ציינו כי ייתכן שקבלת האחריות של הארגון היא הטעיה, ולא מן הנמנע כי יימצא שבסופו של דבר מי שאחראי לאירוע הוא חמאס חברון. ככל שנוקפות השעות והנערים טרם נמצאים, גובר החשש לחייהם ומתחזקת ההערכה כי מאחורי האירוע לא עומד ארגון מסודר גדול, אלא התארגנות מקומית שחטפה את שלושת הנערים, ייתכן שלמטרת מיקוח.

גל מעצרים בחברון


במהלך הלילה שבין שישי לשבת מבוצע גל של מעצרים באזור חברון, כדי לנסות למצוא קצה חוט. בשעות הבוקר של שבת מקיים הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הערכת מצב ולגיזרה נשלחים כל חטיבת הצנחנים כדי להמשיך את גל המעצרים על בסיס המודיעין שנאסף בלילה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה