יום ראשון, 8 ביוני 2014

הרב שטיינמן נגד ישיבות תיכוניות - חרדיות; ראש ישיבה כזו מכהן כר"מ ב'אור שמואל'

הגראי"ל שטיינמן נגד ישיבות תיכוניות חרדיות, כך על פי יתד נאמן • בישיבה לצעירים בירושלים הנמצאת תחת חסותו של הגראי"ל, מכהן כר"מ הרב ברוך רקובסקי שבכובעו השני הוא ראש ישיבה בישיבה שכזאת

הכותרת בעמ' הראשון ב'יתד נאמן'
יתד נאמן בקמפיין נגד ישיבות תיכוניות חרדיות: דברים נחרצים בשם הגראי"ל שטיינמן מובאים ב'יתד נאמן' ביום ו' האחרון אודות האסון במסגרות תיכוניות חרדיות.

"מזה חודשים ארוכים מנהלת היהדות הנאמנה, על-פי הוראתו הנחרצת של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, מאבק איתנים נגד יוזמות שונות ומסוכנות להתערבות בתכני החינוך החרדי בישיבות ובתלמודי התורה, הכוללים ניסיונות פיתוי מצד אחד ואיומים תקציביים להטלת סנקציות כלכליות מצד שני". הקטע הזה נכתב בכתבה בעיתון "יתד נאמן" לא במתחרה הקנאי - הפלס.

"לאחרונה אף חשף "יתד נאמן" עריכת מכרז להקמת "ישיבות" תיכוניות "חרדיות" על ידי משרד החינוך, תוך ניסיונות בלתי פוסקים לעידוד מגמה פסולה זו. כידוע, כל גדולי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א, כבר יצאו בעבר נחרצות נגד הקמת והפעלת מסגרת "ישיבה" בשילוב לימודי חול, המשלבת לימודי בגרות לצד לימודי קודש, על כך שיש בזה שיבוש הדעות וחובה להיזהר ולהתרחק מכל מגמות הרות אסון אלו שהם היפך החינוך הטהור ודרך התוה"ק, כאשר המגמה היא לשלבם בגיוס צבאי וביציאה לעבודה".

"לא ניתן לכנות את השם הקדוש 'ישיבה' - בית היוצר הרוחני של עם ישראל לדורותיו, עוד מימי שם ועבר, בו ממיתים עצמם בחורי ישראל על לימוד התורה בטהרתה, מתוך התנתקות מוחלטת מלימודי חול והבלי העולם הזה, על מנת לעלות ולהתקדש בתורה הקדושה ובחיים המושתתים על דרך התוה"ק - על מוסד כלאיים שכזה", אמרו גדולי ישראל בנחרצות".

הכתבה המלאה

הקטעים האחרונים הינם ציטוט מדויק - מילה במילה - מתוך כתבה בולטת במיוחד שהתפרסמה ביום ו' האחרון בעמ' ג' של עיתון 'יתד נאמן'. דעתו הנחרצת של הגאי"ל בעניין מובאת באופן הברור ביותר.

גורמים שהפנו אותנו לכתבה הנ"ל, הביעו בפנינו תמיהה על כך שבישיבה לצעירים 'אור שמואל' בירושלים המזוהה עם הגראי"ל שטיינמן - לא לקחו לתשומת ליבם את דברי הגראי"ל, כשבישיבתם ישנו ר"מ שבכובעו השני מכהן כ'ראש ישיבה' במסגרת תיכונית שכזאת, כך לפי מה שחשף יהודה לבנטל, כאן בחדשות אברכים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה