יום חמישי, 12 ביוני 2014

הגרי"י קלמנוביץ: זכות גדולה ללמוד בישיבת חדרה, אין לחוש לקללות שהופצו בשם הגר"ח קנייבסקי

הנה ודאי לא יצאו מדעתו של הגר"ח קנייבסקי שליט"א דברי קללה כאלו. ולגופם של דברים אין לחוש לדברים כאלה ולדומים להם, כך הגרי"י קלמנוביץ במכתב שמתפרסם היום

הגרי"י קלמנוביץ נושא דברים בפני תלמידי ישיבת כנסת יצחק - חדרה, בביה"ז האחרון
על רקע מאבק חצרות הרבנים בבני ברק כנגד ישיבת כנסת יצחק - חדרה, ופרסומים שונים המופצים על ידי אותם גורמים המעוניינים להזיק לרישום הנערך בימים אלו לשנת הלימודים הבאה, כתב הגרי"י קלמנוביץ מכתב בשבח הישיבה, המכתב בעיקרו מיועד להורה ששאלו האם יש לחשוש מלשלוח את ילדו לישיבה.

בין הפרסומים - השקריים - שהופצו לאחרונה באתרי החדשות השונים היה ניסיון לרמוז לכך שהגרי"י קלמנוביץ חזר בו מתמיכתו בישיבה בחדרה. וכן פרסומים שונים על קללות שיצאו כביכול מפיו של הגר"ח קנייבסקי כנגד אלו הלומדים בישיבה.

בתחילת מכתבו מזכיר הגרי"י קלמנוביץ את מכתבו מהחורף האחרון בעת פילוג הישיבה, שם כותב כי עוון חמור להיות מסייע להרוס או להחליש את הישיבה, וכותב כי אין שום שינוי מהמכתב שפורסם אז.

במכתבו מתיחס הגרי"י לשמועות שנפוצו בשבוע האחרון, לפיהן אמר הגר"ח קנייבסקי, כי מי שיקח חתן מישיבת חדרה מסתכן בבריאות ילדיו. הרב קלמנוביץ מבטל את השמועות הללו מכל וכל, ומתייחס ברמז עבה, וכותב כי "ודאי לא יצאו מדעתו של רבינו הגר"ח שליט"א דברי קללה כאלו". כשהוא מוסיף שגם אם הגר"ח קנייבסקי כן קילל, אין לחוש לזה.

במכתבו מברך בחמימות את לומדי ישיבת כנסת חדרה ו"את כל מי שיקח חתן לבתו מהישיבה הזו", "יש שם סייעתא דשמיא לעליה גדולה בתורה ויראת שמים ובתפילה".

מכתבו של הגרי"י קלמנוביץ

יצויין כי במכתבו רומז גם לפגישות האישיות אותן הוא מקיים בנושא עם כמה ראשי ישיבות, וכותב כי "שמעתי מהרבה ראשי ישיבות חשובים שדעתם כן".

גורמים המזוהים עם פעילות ה'ועד למען כבוד רבותינו' אומרים בתגובה למכתב הגרי"י, כי בניגוד לרמזים "המסוכנים" המופיעים במכתב, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בצלילות מלאה, וכל דבריו הינם מדעתו בלבד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה