יום שלישי, 10 ביוני 2014

בני ברק חגגה 90: מדוע נעדרו חברי הכנסת של דגל התורה מהאירוע? • הפרטים המלאים

עיריית בני ברק חגגה אתמול 90 שנים להקמתה, שלושת חברי הכנסת של 'דגל התורה' נעדרו מהאירוע במחאה על "התעלמות" כלשונם • מקורבי ראש העיר: מפתיע שאנשי 'דגל התורה' שאחראים על ההתעלמות מסיעת "בני תורה" מתלוננים בעצמם על "התעלמות" • גורמים עירוניים הדליפו לחדשות אברכים: הסיבה למתיחות, מריבה בין העיתונים 'המודיע' ו'יתד נאמן' על החסות לחוברת שמפיקה העירייה 

דרשו להחרים את הסיעה המתחרה; נציג 'בני תורה', חיים רוחמקין אמש (צילום: דוד זר)
במעמד חגיגי ציינו אמש (ב') במועצת עיריית בני ברק את פתיחת חגיגות ה-90 לעיר התורה והחסידות בראשות רבנים, עסקנים ואישי ציבור.

במהלך האירוע היוקרתי, נשאו דברים ראש העיר חנוך זייברט וכן חברי הכנסת יעקב ליצמן ואריה דרעי.

אורח הכבוד היה שר הפנים גדעון סער, שמנסה לאחרונה להתקרב לציבור החרדי וזאת כהכנה להתמודדות עתידה על ראשות הליכוד, ומשם עיניו הצופיות לכס ראשות הממשלה.

באופן מפתיע נעדרו מהאירוע שלושת חברי הכנסת של דגל התורה, כשהבולט בהיעדרותו הוא מי שכיהן עד לפני כשנה בראשות העיר, חה"כ יעקב אשר. גורם במפלגה מסביר זאת בכעס ששרר בתנועה הליטאית על ההתעלמות המופגנת של מארגני הכינוס הנמנים על אנשי הסיעה המרכזית שבחרו להדחיק ואולי אף "להעלים" את תרומתם של אנשי דגל התורה לשגשוגה ולפיתוחה של העיר במהלך תשעים שנותיה. לא ראינו טעם להשתתף ולקחת חלק כאשר "זורקים לנו עצמות" של כבוד למראית עין", אומרים ב"דגל התורה".

בסביבתו של ראש העיר חנוך זייברט הגיבו לטענות אנשי דגל התורה: "אין לנו מושג מה הם רוצים, כיבדנו את דגל התורה כיאה וכיאות, וח"כ משה גפני אף הוזמן לשאת דברים באירוע כפי שאף הובא בתוכנית שחולקה למשתתפי האירוע, חבל שבדגל התורה בחרו לפעול בצורה שכזו". אנשיו של ראש העיר לא שכחו לשגר עקיצה לכיוונם של אנשי דגל התורה "מפתיע לשמוע דווקא את אנשי דגל התורה מתלוננים על "התעלמות" בעוד הם אלו שעמדו על רגליהם האחוריות בדרישה להחרים את נציגי הסיעה המתחרה 'בני תורה' מהקואליציה העירונית, והגדילו לעשות כשניסו למנוע מנציגי בני תורה אף את הייצוג בועדות העיריה השמורות לחברי האופוזיציה (תרגיל שנכשל ולא עבר את מבחן בית המשפט).

לחדשות אברכים נודע כי הסיבה האמיתית למתח ולכעס בין גפני ואנשיו לראש העיר חנוך זייברט, אינו קשור להתעלמות. מדובר בכסף, הרבה כסף, כידוע בדרך כלל, אירועים מסוג זה מהווים כר נרחב להזרמת תקציבים למקורבים וכו' בכיסוי של הוצאות האירוע.. לפי הגורמים שעימם שוחחנו, עיריית בני ברק עומדת להפיק חוברת מיוחדת לכבוד חגיגות ה-90, כשההוצאה לאור תהיה משותפת עם עיתון הבית של ראש העיר 'המודיע', מדובר בתקציב גדול שאנשי דגל התורה לוטשים בו עיניים וחפצים בו לטובת עיתון הבית שלהם 'יתד נאמן' שנכנס לאחרונה לקשיים עקב המאבק הממושך עם המתחרה הליטאי 'הפלס'. החרמת האירוע היתה על מנת לאותת לזייברט - כי במידה ולא יעביר את הכסף המבוקש, מבחינתם יש להם עוד כמה אופציות "להחרים" אותו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה