יום שישי, 20 ביוני 2014

לאחר קריאת הרבנים: בציבור הדתי לאומי יקבלו את השבת מוקדם למען החטופים

לאחר בקשת המשפחות, יצאה קריאה מגדולי הרבנים לקבל את השבת עשר דקות יותר מוקדם למען החטופים • בטלמון, אלעד ונוף איילון וכן בעשרות קהילות מהמגזר הדתי לאומי יכניסו את השבת מוקדם יותר

ימי שישי הם ארוכים, הגראי"ל שטיינמן
חיזוק רוחני למען החטופים: במהלך הימים האחרונים לאחר פנית המשפחות בבקשה לעורר את הציבור להתחזק ברוחניות, הורה הגראי"ל שטיינמן שיתחזקו לקבל את השבת קצת יותר מוקדם, וכן להוסיף אז בלימוד התורה. הגראי"ל אף הורה לארגוני הקירוב לפעול בנושא ולהגביר את המודעות בקרב הציבור שאינו דתי לשמירת שבת כהלכתה.

הגראי"ל התבטא ואמר כי הוא רואה חשיבות גדולה שאנשים יקדימו לבוא ביום שישי הקרוב לבתי הכנסת ולקבוע סדר לימוד תורה מיוחד בערב שבת לזכותם של שלושת הנערים שישובו במהרה לבתיהם. "ימי שישי הם ארוכים ואין כל קושי להיערך מוקדם לשבת ולקבוע לימוד תורה, זה יהיה תועלת עצומה וגדולה לזכותם של שלושת הנעדרים", אמר הרב שטיינמן.


הקריאה של הרבנים לקבל את השבת עשר דקות יותר מוקדם

אל קריאתו של הגראי"ל הצטרפו גדולי הרבנים של המגזר הדתי לאומי, הגר"ח דרוקמן, הגר"ד סתיו, והגאון רבי שמואל אליהו. במכתב ששיגר יו''ר ארגון רבני צוהר הרב דוד סתיו אל רבני הארגון, הוא קורא להם להצטרף לקריאתו של הרב שטיינמן, לקבל שבת בשעה מוקדמת למענם של שלושת החטופים.

את המכתב פותח הרב סתיו בכותרת "לכבוד רבני צהר בכל אתר ואתר, עת צרה ליעקב וממנה נוושע". בהמשך דבריו הוא כותב: "בימים אלו בהם עם ישראל נושא תפילה לחזרתם של בננו בריאים ושלמים במהרה אני קורא לרבני הקהילות להצטרף לקריאתו של הרב שטיינמן שליט"א להקדים את כניסת השבת ברבע שעה". הרב סתיו ממליץ להעביר שיעור בזמן זה ולהרבות בתפילה ולימוד תורה למען שלושת הנעדרים.

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו מצטרף לקריאתו של הרב שטיינמן

תגובה 1: