יום שני, 9 ביוני 2014

אין זו דרכינו: הגר"ש אויערבאך סילק מהישיבה תלמיד שתקף מילולית את הרב אליהו מן

בחור מישיבת 'מעלות התורה' שתקף מילולית ביום ה' האחרון את הרב אליהו מן נזרק מהישיבה על ידי הגר"ש אויערבאך, "אין דרכינו בעזות מצח או בחוצפה" אמר הגר"ש לבחור והורה לו לעזוב את הישיבה

הגר"ש אויערבאך בהיכל ישיבת 'מעלות התורה'
ביום ה' האחרון, הגיע הר"א מן, מקורבו של הגר"ח קנייבסקי לתפילת מעריב בהיכל ישיבת "מעלות התורה" בשכונת שערי חסד בירושלים.

הרב מן, הגיע מלכתחילה לתורם שהתגורר בשכונת רחביה ולאחר מכן נכנס אל הישיבה בכדי להצטרף לתפילה. כך, לטענתו. בסיום התפילה החלו באמירת פרקי תהילים לרפואת ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך המאושפז בבית החולים בשל דלקת ריאות. מן לא הצטרף לתפילה אלא התיישב ללמוד גמרא.

בשלב זה, החלו הרוחות לסעור. לטענת מקורבי מן הוא הותקף בביטויים קשים על ידי אחד הבחורים כשלבסוף נאלץ לעזוב את המקום בבושת פנים. מנגד טענו גורמים אחרים כי מאחר ור"א מן נטל חלק פעיל במערכת הבחירות בירושלים ואף נשא דברים חריפים נגד מפלגת בני תורה בכינוס ערב הבחירות באולמי תמיר. חלק מן הבחורים ראו בעצם העובדה שהוא לא הצטרף לאמירת התהילים - צעד מתריס כלפי בני הישיבה.

ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך המאושפז בימים אלו בבית החולים, שמע ממקורביו על מה שהתרחש בהיכל הישיבה ולדבריהם על אף שהתברר לו כי לא היתה כלל אלימות פיזית אלא רק מחאה על ידי אחד התלמידים, הוא ציוה לזמן אליו לחדרו בבית החולים את הבחור שנגרר לעימות המילולי.

בשיחה שערך הגר"ש עם הבחור, אמר לו "אין לי ספק שהיו לך רק כוונות טובות - אך למען ידעו צעירי הצאן שאין זה דרכינו - אבקש שתעזוב את הישיבה, אנחנו בני התורה מתרחקים מכל דבר הדומה לדרך הרשעים, ואת עניני הדת אין אנו מכריעים בדרכים של עזות מצח או חוצפה". בסיום הדברים בירך הגר"ש את הבחור "יהי רצון שתזכה לגדול בתורה ויראת שמים ותבנה בית נאמן בישראל".




תגובה 1:

  1. לא מבין איך לא כולם תקפו את הרב מן !

    השבמחק