יום חמישי, 19 ביוני 2014

לאחר חודשים של שקט: נעצר תלמיד ישיבת "חזון עובדיה" על ידי שלטונות הצבא

אביחי חיים ידידים מישיבת "חזון עובדיה" נעצר על ידי שלטונות הצבא לאחר שלטענתם קיבל צו גיוס ולא התייצב • נשלח ל-20 יום בכלא 6 • לאחר זלזול העסקונה הפוליטית בפניות המשפחה, עסקני ה'ועדה להצלת עולם התורה מגזירת הגיוס' נכנסו לעובי הקורה 

הפגנה מתחת לגשר המיתרים בירושלים, לאחר מעצר בן ישיבה (צילום ארכיון)
ביום שלישי לפנות בוקר נעצר בביתו שבעיר אשדוד על ידי שלטונות הצבא, הבח' אביחי חיים (בן אסתר) ידידים, מבחירי ישיבת "חזון עובדיה" בירושלים, שבנשיאות הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א.

הבחור שהה בביתו בשבוע האחרון לאחר שלא חש בטוב, כשכפי הנראה המידע על שהותו בבית הגיע לשלטונות הצבא מגורם באיזור המשתף עימם פעולה. הבחור נשפט ל-20 יום בכלא 6.

לדבריו אביו, בנו העצור התייצב בכל הצווים שקיבל והגיש דיחוי לצבא בכל פעם שהיה צריך, ולמרות זאת בצבא טוענים שלבחור אין מעמד של בן ישיבה.

בני המשפחה פנו לעסקני ה'ועדה למען הצלת עולם התורה מגזירת הגיוס', לאחר שלענתם פנייתם לגורמים בעסקונה הפוליטית נענו בזלזול, כשלמרבה תדהמתם אחד העסקנים שאליו הם פנו לסיוע, השיב להם ש"מה רע אם בנם ילך לצבא?".

עסקני הועדה מציינים שהפניה בעניין הגיע אליהם באיחור, כשעשרות מקרים דומים שהגיעו לפתחם בחודשים האחרונים אודות בחורים שהתייצבו ונתקלו בבעיה עם הצבא נפתרו בקלות לפני ביצוע המעצר, לאחר הבהרת דברים ברורה וההבנה בקרב הגורמים בצבא שאותם בחורים שנתקלו בבעיה לא יתגייסו גם לאחר הפחדה בדוגמת מעצר.

כצעד ראשון הוחלט בועדה לידע את הציבור על מעצרו של הבחור, ולעורר מחאה ציבורית. "לא ייתכן שבימים אלו, במקום לדאוג לבחורים החטופים שלשלומם מתפלל כל עם ישראל, עסוקים בצבא בחטיפת בחורי ישיבה".

בוועדה דורשים גם כי כל אותם עסקנים הדוגלים בהתייצבות, ומבטיחים כי כל בחור שמתייצב לא יתקל בבעיות מול הצבא וודאי שלא ייכלא בבית הכלא הצבאי, שידאגו לאותם בחורים ולא יפקירו אותם לבדם בידי הצבא.

הבוקר (ה') נערכה התייעצות של עסקני הועדה יחד עם בני המשפחה וגורמים מצוות הישיבה בה לומד הבחור, כמו כן הידיעה אודות המעצר הובאה לידיעתו של הגר"ש אויערבאך שיורה בהמשך על צעדי הפעולה הבאים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה