יום שני, 10 במרץ 2014

150 אלף הפגינו במנהטן נגד גזירת הגיוס בישראל; גלריה

יהדות ארה”ב התאחדה בעצרת תפילה וזעקה שנערכה ברחובה של עיר, בראשות גדולי ישראל, אדמורי"ם וראשי ישיבות כנגד גזירת הגיוס בישראל

רבבות מבני היהדות החרדית שבארה"ב, התאספו אמש בשעות הצהריים (שעון ארה"ב) במרכז ניו יורק, ההמונים עשו את דרכם מכל הריכוזים והערים ברחבי צפון אמריקה לעצרת תפילה ומחאה כנגד גזרת גיוס בני הישיבות בארץ הקודש.

מספרם של המשתתפים בעצרת עלה על כל הציפיות, וההערכות לגבי אומדן המתפללים מדברות על 150 אלף איש, על פי עדותם של כלי התקשורת שסיקרו את המאורע. מדובר בעצרת הגדולה ביותר שהתקיימה אי פעם בארה”ב, והיא עלתה בכמות המשתתפים בה גם על הכינוס ההיסטורי שנערך כנגד פגעי הטכנולוגיה לפני כשנה, בניו ג’רזי הסמוכה.

העצרת החלה בקריאת פרקי תהילים ע"י המשגיחים הגאונים רבי דן סגל ורבי מתתיהו סלומון, כשלאחר מכן ניגש לפני התיבה לאמירת "אבינו מלכינו" כ"ק האדמו"ר מנובומינסק, אחריו אמר סליחות כ"ק האדמור מצאנז קלויזנבורג ולסיום כ"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמר קיבל עול מלכות שמיים יחד עם הרבבות.

החלטות העצרת הוקראו בשפה האנגלית ע"י הרב חיים דוד צוויבל יו"ר אגודת ישראל בארה"ב שהכריז כי היהדות החרדית בארה"ב מצטרפת לאחיה שבארץ הקודש ולא תאפשר לקחת אף בחור חרדי ובן ישיבה לצבא.

לסיום, יצאו קהל ההמונים בריקוד סוער ברחובות מנהטן לצלילי השיר "עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו קל".



את האירוע סיקרו כלי תקשורת מכל רחבי העולם, בהם כלי התקשורת המובילים כדוגמת סוכניות הידיעות רויטרס ו-AP, כמו גם העיתונים המובילים הניו יורק טיימס, הוושינגטון פוסט, ה’וול סטריט ג’ורנל’ ועוד רבים אחרים.








סיקור העצרת ביומונים, כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה