יום ראשון, 9 במרץ 2014

יהדות ארה"ב מתכנסת לעצרת ענק נגד גזירת הגיוס I הישורת האחרונה

הולכות ונשלמות ההכנות לעצרת הרבבות שתיערך היום (א') בשעה 15:00 (שעון ארה"ב) במנהטן שבניו יורק, ראשי הישיבות והאדמו"רים החברים במועצת גדולי התורה של ארה"ב, פרסמו מכתב מיוחד לקראת העצרת.

"עת צרה ודאגה היא בעת כזאת לתורה ולומדיה בארץ ישראל, קמו והתייצבו אנשי כח ובעלי פוליטיקה למיניהם לחתור חתירה תחת סגולת חיינו ונשמת אומתנו - תלמודה של תורה בישיבות הקדושות והכוללים המלאים מזן אל זן בבחורי חמד ואברכים יקרים השוקדים על התורה וגדלים בה, ואשר מהם תצא תורה לכל ישראל" כתבו הרבנים.

"עומדת לפנינו סכנה של ממש, חלילה, לנתק ולהעביר לומדי התורה מכותלי בית מדרשא באופנים שונים של לחץ ודחק, ולהעיק על חייהם בחומר וברוח, עד כדי הסגר את לומדי התורה בבתי סוהר אם אינם מתגייסים לצבא, היו לא תהיה" ממשיכים הרבנים.

"אחינו בני ישראל, וכי מותר לנו לשבת בחיבוק ידים למשמע צרה כזאת, הרי תורת השם היא חיינו ואורך ימינו, וציבור החרדים לדבר ה' פה באמריקה איך יעבר על זה בשתיקה, בשעה שהתורה בארץ הקודש נתונה בעת צרה".



"לזאת ראינו לנכון להתאסף כולנו יחד, כאיש אחד בלב אחד עם רבבות אלפי ישראל בארץ הקודש אשר התאספו יחד עם רבותיהם למעמד אדיר של תפילה ביום ראש חודש, ואנחנו פה באמריקה נחלץ חושים ביום ראשון הבעל"ט, ז' אדר שני תשע"ד, להביע כאב עמוק ורגשי צער וחרדה ומחאה על הגזירה הזאת, לקדש שם שמים בתפילה ותחנונים, ולשפוך שיח לפני נותן התורה על עמו ועל גחלת התורה בימינו שלא יאונה לה כל נגף וכל מכשול, והעם היושב בציון ינצל מכל איום ורדיפה מבית ומחוץ, ועם כל ישראל בארצות פזוריהם, יזכו להוסיף חיל בתורת ה' תמימה ולהגדיל תורה ולהאדירה עד ביאת הגואל".

על המכתב חתומים גדולי הדור מכל החוגים והעדות של היהדות החרדית בארה"ב, ובראשם זקני האדמו"רים מויז'ניץ מונסי ומסקולען, הג"ר מלכיאל קוטלר ר"י ליקווד, הג"ר אהרון שכטר, הג"ר ירוחם אולשין, הג"ר אליהו בער ווכטפויגל, הג"ר שמואל קמינצקי, הג"ר מתתיהו סלומון, הגא"ר ראובן פיינשטיין, האדמו"רים מרחמסטריווקא, באבוב, פאפא ונובומינסק.

מודעה מטעם רבני סאטמר הקוראת להשתתף בעצרת
יצוין כי גם כ"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמר בראשות אלפי חסידיו ישתתפו בעצרת הענק, אמש בצעד נדיר התייחס להשתתפותו בעצרת התפילה, ואמר: כי כיום נוכחים לדעת מה שדודו בעל ה'ויואל משה' צפה לפני עשרות שנים על הנזק שבציונות והמרידה במלכות שמיים.

העצרת תתקיים בדרום מנהטן ליד המרכז הפיננסי העולמי "וול סטריט" כשהרחובות הסמוכים ייסגרו לתנועה על-ידי משטרת ניו יורק החל משעות הבוקר זאת לאור לקחי הפיגוע שהיה לפני שנה במרתון בבוסטון.

רבבות הגברים שישתתפו בעצרת יתמקמו ברחוב ווטר, בין הרחובות ברואוד ופולטון. מקום מיוחד יוכשר הבוקר עבור ציבור הנשים שתתרכזנה במתחם מופרד בין ברחובות פולטון ופק בליפ, זאת בכדי לשמור על גדרי הצניעות.

כמו בארץ כך גם בארה"ב לא תוקם במה לאדמורי"ם ולרבנים, אלא שורות של כיסאות שהוכנו עבורם. במה מיוחדת תוצב רק עבור שליח הציבור בפינת רחוב ווטר ואולד סליפ.

העצרת תכלול תפילת מנחה, אמירת פרקי תהילים, קבלת עול מלכות שמים והיא תארך שעה וחצי.

במשטרת ניו יורק קראו לאזרחים שלא להגיע למקום הכינוס במנהטן בכלי רכב פרטיים, ואף פנתה לגויים העובדים ומתגוררים באזור, שלא להסתמך על התחבורה הפרטית בשעות קיומה של העצרת. במקום זאת התבקשו התושבים להגיע אך ורק בתחבורה ציבורית, באוטובוסים וב’סאבווי’ הרכבת התחתית של ניו יורק.


הסיקור הבוקר בעיתון 'הפלס'



הסיקור בשאר היומונים, כאן







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה