יום שלישי, 18 במרץ 2014

כח צה"ל עלה על מטען בגבול סוריה, ארבעה חיילים נפצעו

ארבעה חיילי צה"ל מגדוד הצנחנים נפצעו מפיצוץ מטען הצהריים (ג')  באיזור מג'דל שמס, ליד נחל סער, סמוך לגבול עם סוריה. הפצועים, שסובלים מפציעות בדרגות חומרה שונות, פונו באמבולנסים של מד"א למג'דל שמס ומשם במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי החיילים זיהו אדם באיזור הגדר, יצאו מהרכב הממוגן ואז התפוצץ המטען.
גבול ישראל סוריה (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

בתגובה לאירוע, צה"ל ביצע ירי ארטילרי ובצבא אומרים כי זוהו פגיעות. כפי הנראה, הירי בוצע לעבר עמדות סמוכות לגבול.

זו הפעם הראשונה מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה שחיילים נפצעים ממטען בגבול. הפיצוץ היום אירע באזור שבו התפוצץ מטען בדצמבר סמוך לג'יפ סיור צבאי. אז נגרם נזק לרכב הצבאי, אולם לא היו נפגעים. מדובר באזור הררי שכולל "שטחים מתים" רבים, הן מבחינת התצפית והן מבחינת השליטה הביטחונית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקרית. במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת ביקש נתניהו לשלוח איחולי החלמה לפצועים ואמר: "הגבול עם סוריה מתמלא באחרונה בגורמי ג'יהאד וחיזבאללה וזה מציב בפנינו אתגר חדש. בשנים האחרונות הצלחנו לשמור על שקט מול מלחמת האזרחים בסוריה, וגם כאן נפעל בתקיפות כדי לשמור על ביטחון ישראל".

הפרשן הצבאי של עיתון 'ידיעות אחרונות' רון בן ישי, מעריך שהאירוע הנוכחי מקורו בארגון החיזבאלה, "נסראלה מחפש נקמה בלי טביעת אצבע, הסיבה שצה"ל הגיב וירה לכיוון סוריה, כיוון שאין מידע וודאי מי אחראי לאירועים. ישראל לא יכולה להבליג, המטרה: להכאיב כדי להרתיע, אבל לא להוביל להתלקחות. אין עניין להגיע למצב שבו סוריה תראה עצמה חייבת להגיב, וכך גם הארגונים הסלפיים והג'יהאדיסטים הסונים".

"ברור שהמשטר הסורי פורמלית הוא האחראי לפיגועים שיוצאים משטחו, ועליו לשאת לפחות בחלק מהאחריות. כל עוד לא ברור שחיזבאללה אחראי ישירות, הריבון בשטח - שקשור אליו באופן הדוק - סופג את האש".





זירת הפינוי במג'דל שמס






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה