יום ראשון, 16 במרץ 2014

בג"צ העביר את ההחלטה על סגירת מתחם הסינמה סיטי בשבתות לעיריית י-ם

בדיון שנערך הבוקר (א') בבית משפט העליון סביב פתיחת מתחם ה'סינמה סיטי' בשבתות, השתתפו נציגי הציבור החרדי בעירייה, נציגי המתחם, וכן נציגי משרד האוצר.

מתחם הסינמה סיטי, בחניון הלאום בירושלים
בסוף הדיון, הכריעו השופטים כי יש להחזיר את הדיון בנושא למועצת עיריית ירושלים והיא זאת שתחליט בעניין, זה לאחר שנציגי האוצר ויזמי המתחם הודיעו על רצונם לנהל משא-ומתן.

את העתירה לפתיחת המתחם בשבתות הגישה תנועת 'התעוררות', העתירה הוגשה כנגד משרד האוצר, עיריית ירושלים ויזמי המתחם, התפתחות מסוימת חלה במהלך המשפט, כשעד עתה לא היתה ידועה עמדתם של יזמי המתחם, כשכעת לאחר בקשת בית המשפט להשיב בבירור מה עמדתם, הם הודיעו שברצונם שהמקום יהיה פתוח 7 ימים בשבוע.

מבין המפלגות החרדיות בעיר, סיעת 'יהדות התורה' הייתה היחידה שביקשה להצטרף כמשיבה לעתירה. עו"ד מנחם מושקוביץ, שייצג את הסיעה בדיון, אמר לאחר ההכרעה "כי בית המשפט הבין שכל העתירה איננה משפטית, אלא תלויה ברצון הצדדים אם לפתוח את המקום בשבת או לאו, רק בדיון עצמו הודיעו בעלי הסינמה סיטי שהם מעוניינים לבחון את ההפעלה בשבת, דבר שלא היה עד כה. ובהתאם לכך החליט בית המשפט שהדברים התבררו בין הצדדים ויחזרו להכרעת מועצת עיריית ירושלים".

עופר ברקוביץ׳, סגן ראש העיר ויו״ר 'התעוררות' אמר בתום הדיון כי "אנו מברכים את בית המשפט על כך שלראשונה דרש מהעירייה להביע עמדה. התעוררות תמשיך להוביל בנחישות ותוך מאבק ציבורי ופוליטי לשינוי ההסכם ולפתיחת הסינמה סיטי בשבת. נפעל ככל יכולתנו ובכל הכלים המצויים בידינו כדי להשפיע על חברי מועצת העיר ועל ראש העיר להביא להסכם חדש וצודק עבור כלל תושבי ירושלים״.

סגן ראש העיר חיים אפשטיין אמר בתגובה להחלטה "כי ניתן לראות שגם בג"צ הבין, אמנם באיחור, כי ירושלים איננה פריז או רומא, וכי לתושביה אין עניין לשנות את הסטטוס קוו הקיים בעיר עד כה". כמו כן ציין אפשטיין לשבח את ההירתמות של כלל נציגי הציבור החרדי בעיר למאבק כנגד הניסיון לשנות את אופיה של העיר, כשנציגי יהדות התורה הצטרפו למשיבים כנגד העתירה לצידה של עיריית ירושלים. גם את ראש העיר ניר ברקת שיבח אפשטיין על העמידה שלו בהתחיבויות בעניין שמירת הסטוס קוו.

ממלא מקום ראש העיר יוסי דייטש, ויו"ר סיעת 'יהדות התורה' אמר "מהדיון עולה, כי גם שופטי העליון מבינים את הרגישות והאיזון הנדרשים בהחלטה שכזו. אני בטוח שגם ראש העיר ימשיך במדיניות השמירה על הסטאטוס קוו בירושלים והמתחם יישאר סגור בשבת.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה