יום ראשון, 16 במרץ 2014

פורים בפוניבז' I גלריה, סדרי היום, וגם: עיתון הת"ת במתכונת עיתון 'הפלס'

גם בפורים לא מוותרים בישיבת פוניבז' על סדר לימוד מיוחד וועד מראש הישיבה, 25 דק' לפני קריאת המגילה יתקיים ועד מיוחד מראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ.

קריאת המגילה תיערך בשעה 6:50, כשעה לאחר השקיעה. לאחר הקריאת מגילה ייערך סדר לימוד מיוחד בהשתתפות רבני הישיבה עד לשעה 10. אז יערכו בחדר אוכל סעודת מלווה מלכה ושמחת פורים.

ימים ספורים לפני פורים, יצא על ידי הת"ת עיתון פורימי מיוחד, העיתון צוחק על המאבק בציבור הליטאי בשנתיים האחרונות, העיתון יוצא במתכונת עיתון 'הפלס'.

בעמודים הראשונים האוירה קצת רצינית כאשר מפורסם קול קורא של שלושת המועצות תחת הכותרת "באספך יצילוך קיבוצך" כשהכוונה לאיסוף הכספים בימי הפורים כמו גם הסלוגן שנבחר "תומכי התורה הקדושה תנצח", בדומה לסיסמאות עצרת המיליון, כאשר לצד זה מובאים דבריהם של ראשי הישיבה למען המגבית.

בהמשך האווירה הופכת לפורימית ממש. "אמש בבני ברק כינוס הוועד להצלת עולם תומכי התורה", זועקת הכותרת של העיתון כשהכוונה לגחך על כינוס 'הוועד למען כבוד רבותינו'.



יו"ר משמרת הקוטג' והחיוך מצוטט בכתבה כמי שאומר: "אנחנו צריכים להיפטר מאותם פצעים ממאירים מאותם חולים שמדביקים את הילדים שלנו", זאת כלעג על דבריו של יו''ר משמרת הקודש והחינוך ה' מרדכי בלוי באותו כינוס. "זכיתי כילד בירושלים בכיכר השבת למשוך זנבות של סוסים", מצטט העיתון עוד מדברי בלוי כביכול.

בהמשך נכתב בעיתון: "ההקלטות נחשפות" מאת הכתב "שקד אגמון", הטוען כי בהקלטות נשמעים גורמים שונים מנסים "לחנך את הציבור החרדי מחדש ולהתרים אותו באמצעות ריקון הבריכה והארנק".

לדברי העיתון גבאי הת"ת נשמע כשהוא אומר: "יש בחורים שהם גיבורים, יש להם הגינות של נזקקים והם חיים סגפני".

וגם כתבה עיתונאים למה שיקרה בתתכ"ח, בעוד נ"ד שנים כשראש הממשלה יהיה משה מלאכי, בקדנציה שלישית ולאחר ארבע קדנציות רצופות בראשות העיר בני ברק.

לצפיה בעיתון המלא:
http://tamlilim.blogspot.co.il/2014/03/blog-post_16.html














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה