יום שבת, 1 במרץ 2014

מתארגנים להפגנה I הרב חיים דרוקמן; לא להשתתף בעצרת. נפתלי בנט; החוק טוב לעם ישראל ולחרדים בפרט

לאחר קריאתם של כמה רבנים מהציונות הדתית להשתתף בעצרת הענק האמורה להיערך מחר בכניסה לעיר י-ם, הרב חיים דרוקמן מבכירי רבני הציונות הדתית, ראש ישיבת אור עציון ויו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, התראיין הערב לכתב עופר חדד ב'ערוץ 2' ויצא חוצץ כנגד העצרת ותכניה.

"אני מתקומם כל כולי נגד זה. אם ההפגנה הזאת באה להגיד שמדינת ישראל נלחמת נגד שלטון של מלכות שמיים, אני כל כולי מזועזע ומתקומם נגד זה", אמר הרב.

"אין מקום להשתתף בדבר כזה", הבהיר הרב דרוקמן. "אלה שקראו להפגנה ומשתמשים במשפטים מזעזעים, איפה אנחנו חיים? אנחנו חיים באיזה משטר אפל שנלחם נגד.. מלחמת דת? ברוך השם שאנחנו חיים במדינת ישראל גם אם יש לי ביקורת על המדינה".

בתוך כך, מפרסם הערב אתר החדשות 'סרוגים' כי הרב ברוך אפרתי, יו"ר רבני "דרך אמונה" הודיע על ביטול השתתפותו בעצרת ההמונים.

לפי הדיווח באתר 'סרוגים', חברים רבים מהקהילה פנו לרב אפרתי ואמרו לו כי השתתפותו בעצרת תתפרש בטעות כהתנגדות למדינת ישראל וצה"ל, כשבעקבות הדברים החליט הרב אפרתי שלא להגיע לעצרת.

"מתוך כבוד לתחושות חברי קהילתי האהובה, החלטתי להמנע מהשתתפות בעצרת, על אף שאני תומך בכאב העולם החרדי, ומתנגד לחוק הגיוס הנוכחי", מסר הרב אפרתי לאתר החדשות 'סרוגים'.

גם יו"ר מפלגת 'הבית היהודי' התיחס הערב לעצרת בדף הפייסבוק שלו, שם כתב: "חוק שקד הוא טוב לעם ישראל", "מחר תתקיים הפגנה גדולה נגד החוק לשילוב החרדים בתעסוקה ובשירות. הטענה היא על פגיעה בעולם התורה, ועל "סנקציות פליליות" כנגד לומדי תורה שנקבעו, כביכול, בחוק". "אין לכך שחר: בחוק לא תמצאו זכר לסנקציות פליליות. כולם, כולל מי שצועק כי הוא צריך לצעוק, יודעים שאף לומד תורה לא יישלח לכלא. נקודה", כותב בנט.

בשונה מהטענה שמדינת ישראל יוצאת כנגד לימוד התורה, בנט כותב בדף הפייסבוק שלו: "לראשונה ייקבע בחוק שמדינת ישראל מכירה בלימוד התורה כערך לאומי מרכזי".

לחברי סייעתו הוציא נפתלי בנט הוראה שלא להשתתף בעצרת ! כך מדווח יהודה שלזינגר כתב עיתון 'ישאל היום', בדף הפייסבוק שלו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה