יום שני, 31 במרץ 2014

תבוסה חרדית בירוחם: הרב יצחק שלו מהציונות הדתית נבחר לרבה של העיר

החרדים הפסידו בקרב על הרב הראשי של ירוחם, הרב שנבחר לבסוף הוא הרב יצחק שלו, דתי לאומי מלמד בישיבת ההסדר בירוחם

הרב הנבחר עם סגן שר הדתות אלי בן דהן (צילום: יח"צ)
הרב יצחק שלו (33) נבחר הערב (ב‘) כרב הראשי לירוחם - כך הודיעה ועדת הבחירות לתפקיד. הרב שלו, נשוי לרחל ואב לארבעה, מתגורר בירוחם מזה כ-15 שנים ומלמד בישיבת ההסדר בעיר. הוא איש הציונות הדתית, שחבר גם בארגון הרבנים ”צהר“, כמו כן הוא משמש גם כרב בית הכנסת - 'רבי דוד בן ברוך - הכיפה'.

עם זכייתו אמר הרב שלו כי הוא ”מודה לתושבי העיר ולנציגיהם שנתנו בי את אמונם ומקווה כי בעז"ה אמשיך לשרת אותם נאמנה ולקרב את התושבים למסורת היהודית ולחבר בין הקהלים השונים בעיר. כולי תפילה שנזכה להגדיל תורה ולהאדירה“.

השר נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, אמר כי ”זכייתו של הרב שלו היא בשורה לכל מי שמאמין בצורך ברבנות מאירת פנים. רב שמוכיח שניתן גם להיות תלמיד חכם וגם לעשות שירות צבאי. מדובר בחלק ממהפכת שירותי הדת עם הפנים לאזרח“. סגנו, הרב אלי בן דהן, ציין כי ”הרב שלו הוא תלמידו המובהק של הרב מרדכי אליהו ז“ל והוא למד את דרך פסיקת ההלכה, הקדיש ומקדיש את חייו לעשייה עבור עם ישראל. אנו ממשיכים במהפכת שירותי הדת“.

בארגון רבני ”צהר“ ציינו כי "תושבי ירוחם התברכו במרא דאתרא ראוי, גדול בתורה, בוגר הישיבה בירוחם ואהוד על תושביו. אנו סמוכים ובטוחים כי הרב שלו יוביל את מוסדות הדת בירוחם ביד רמה עוד שנים רבות ואנו מאמינים כי כמו בתפקידיו הקודמים, הרב שלו יוביל את רוח צהר בדרום הארץ". בצהר הוסיפו כי מינויו של הרב שלו הוא המשך למהפכה שמובילה צהר בערים שונות שבהן הרבנות המקומית הפכה בשנים האחרונות למחבקת ומקובלת על התושבים - "כהלכה ובאהבה".

בחירתו של שלו היא מכה לחרדים ביישוב, שהציגו שני מועמדים, מה שגרם לפיצול הקולות ולבחירתו של שלו, מועמדו של הרב קראוס רב הקהילה החרדית במקום - היה הרב יוסף היימן, כשמועמד הקהילה הספרדית היה הרב יוסף מלול, בנו של הרב הקודם ששימש בתפקידו מעל 50 שנה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה