יום רביעי, 26 במרץ 2014

עיתון 'יתד נאמן' הפסיק להגיע לישיבות; הוראה חד משמעית מהגראי"ל או שמא בסך הכל תקלה טכנית

ישראל קליין


לרובם של הישבות הליטאיות מגיע מידי בוקר העיתונים הליטאים היומיים 'הפלס' ו'יתד נאמן', נוהג זה קיים כבר שנים רבות. בישיבות ספורות ישנה בקשה מטעם ראשי הישיבה שלא לקבל את העיתונים.

בשבוע האחרון הפסיקו לקבל בישיבות את העיתון, הסיבה להפסקת משלוח העיתונים לא היתה ידועה.

הידיעה הראשונית שהועלתה על ידי אחד הניקים ב'פורום אברכים'
ידיעה בעניין הועלתה ב'פורום אברכים' על ידי אחד הניקים, כשלטענתו המדובר הוא בקיצוצים. שעות ספורות לאחר מכן עלתה כתבה אודות הידיעה הזאת באתר האינטרנט 'בחדרי חרדים', כשלטענת הכתב הסיבה לאי שליחת העיתונים לישיבות היא הוראה מהגראי"ל שטיינמן.

"בהוראה מיוחדת שנתן הגראי"ל שטיינמן לראש הוועדה הרוחנית של העיתון יתד נאמן - ביטאונה הרשמי של תנועת דגל התורה, הורה הגראי"ל להפסיק את נוהג שליחת העיתונים לישיבות בימי חול ובימי שישי", כך מתחילה הידיעה.

"על רקע מאורעות הזמן והגזירות הקשות כנגד עולם התורה, פנו ראשי ישיבות אל הועדה הרוחנית של העיתון בבקשה להפסיק את הנוהל - על פיו העיתון נשלח לכל ישיבה במספר עותקים, בימי שישי בעיקר ואף בימי חול - חינם ללא תשלום".

"לדברי ראשי הישיבות, היות והתקופה היא כבר תקופת "סוף הזמן", שבה ישנה סכנה לרפיון לאחר חודשי לימוד ארוכים, מן הראוי להתחזק בלימוד במיוחד בתקופה קשה מעין זו".

"חברי הוועדה הרוחנית של העיתון שהפנו את השאלה לגראי"ל, קבלו בתשובה הוראה חד משמעית - להפסיק את משלוח העיתונים לישיבות".


מגוגל לא ניתן למחוק, הידיעה שנמחקה בבחדרי חרדים
"יצויין, כי כבר לפני מספר שנים הורה ראש ישיבת פוניבז', הגרי"ג אדלשטיין, לפנות לעיתון ולבקש להפסיק לשלוח גליונות לישיבה. ואכן, בעקבות זאת הפסיקו ביתד לשלוח את העיתון לישיבה מידי שבוע. כאמור, כעת, הורה הגראי"ל להפסיק את הנוהג אף בשאר הישיבות". עד כאן ציטוט מילה במילה מתוך הכתבה שפורסמה על ידי הכתב יהודה הלוי ב'בחדרי חרדים'.

אולם, זמן קצר לאחר מכן באתר האינטרנט 'כיכר השבת' עלתה גירסא שונה לחלוטין לעניין, שם נטען כי הסיבה לאי משלוח העיתונים היא לא יותר מאשר כשל טכני.

ב'בחדרי חרדים' הספיקו כאמור למחוק את הידיעה אודות הוראתו של הגראי"ל שטיינמן שלא היתה ולא נבראה. האם מקורותיו של אותו כתב שסיפרו לו, על ראשי הישיבות שדיברו על כך שתקופת סוף הזמן היא סכנה לרפיון, חברי הוועדה הרוחנית שהפנו את השאלה להגראי"ל, וההוראה החד משמעית של הגראי"ל היו שגויים ? או שמא חוסר תיאום בגירסאות, הוא זה שגרם לכשל ?

עצתינו לקוראים, להבא לפני שאתם מאמינים לידיעה שעולה באתר אינטרנט, תחשבו פעמיים ! לא כל מה שנכתב שם - נכון.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה