יום ראשון, 16 במרץ 2014

התגובה הירושלמית: מרעישים ב"מי בחצר"

אמש פורים דפרזים, במספר מקומות בעיר בני ברק קיימו מנהג חדש, כשחוץ מהמנהג המוכר להכות בקריאת המגילה בעת שמיעת השם "המן", היכו גם כשהבעל קורא הקריא את המילה "עץ", וזה בכדי למחות על הקמת תנועת "בני תורה", שרצה בבחירות האחרונות לעיריות עם האותיות "עץ".

המנהג הזה נערך בהיכל ה"אוהל קדושים" בישיבת פוניבז', בישיבת ארחות תורה שבנשיאות הגראי"ל שטיינמן ובבית המדרש לדרמן של הגר"ח קנייבסקי.

הערב, פורים דמוקפים הגיבו בירושלים במליצה למנהג החדש, כשבבתי כנסיות רבים היכו כשהבעל קורא הגיע למילים "מי בחצר". גם בישיבות חברון, קול תורה ומיר התלוצצו הבחורים על המנהג המשונה שהונהג בכמה מקומות בבני ברק והיכו במילים "מי בחצר".

הרעיון שנסוב במליצת ההכאה במילים אלו, מכוון לאנשי ביתו של הגראי"ל שטיינמן שמנסים להנהיג את הדור בכח הזרוע, כך לטענת הירושלמים שאינם מרוצים מכך.

בישיבת חברון, הסוערת בשבועות האחרונים במאבק בין התלמידים לנשיא הישיבה הרב יוסף חברוני, לא הסתפקו בחורים מסוימים בהרעשה ב"המן" וב"מי בחצר", והיכו במלוא העוצמה גם כאשר הגיע הבעל קורא למילים 'כי נמכרנו אני ועמי', בהתייחסות לטענותיהם על הרב חברוני- המשתלט לדבריהם על הישיבה וראשיה באמצעות הממון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה