יום חמישי, 20 במרץ 2014

התעלומה הגיעה לקיצה: 8 יהודים איראנים שנעדרו 20 שנה - נרצחו

משרד רה"מ הודיע כי סוכנות הביון פענחה את פרשיית היהודים האיראנים שנעדרו משנות ה-90. "סוגיה שהעסיקה את המודיעין למעלה מ-20 שנה"

משרד ראש הממשלה פרסם הערב (ה') הודעה שבה נכתב כי "המוסד הביא לקיצה של פרשיית היהודים האיראנים שנעדרו מאז שנות ה-90". מההודעה עולה כי שמונה מתוך אחד עשר הנעדרים נרצחו בדרכם לישראל. חקירת גורלם של השלושה האחרים נמשכת.

הרב בקשי דורון עם משפחות הנעדרים. "מידע ממקור מהימן"  (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

בהודעה נכתב עוד כי "בשנת 1994 ובשנת 1997, אחד עשר יהודים איראנים, בארבע קבוצות נפרדות, ניסו לברוח מאיראן דרך הגבול למדינות שכנות. במהלך ניסיון בריחתם נעלמו אותם יהודים והפרשה נותרה לא פתורה במשך שנים, בלי שמשפחותיהם ידעו מה עלה בגורלם.

"גורמי המודיעין קיבלו מידע ממקור מהימן המעורה בפרטים כי אותם יהודים נתפסו במהלך הבריחה ונרצחו. מדובר בחקירה רגישה ומורכבת המהווה הישג נוסף מבחינת היכולות המודיעיניות של מדינת ישראל. משימת האיסוף והמחקר אודות שלושת הנעדרים הנוספים (משנת 1997) נמשכת".

המידע אודות ההתקדמות בחקירה הועבר לראשל"צ הרב שלמה משה עמאר, אשר הוציא פסק הלכה הסומך ידו על מהימנות המידע באשר למות שמונה מתוך אחד עשר היהודים שנעלמו. פסיקה זו מאפשרת הכרזתם כנפטרים והנעת הליך התרת עגונות.

המידע למשפחות נמסר הערב במרכז למורשת המודיעין, בה השתתף גם הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון. את ההודעה מסר למשפחות דוד מידן המתאם לנושאי שבויים ונעדרים מטעם ראש הממשלה, שאמר: "זו סוגיה שהעסיקה את גופי המודיעין למעלה מעשרים שנה, ואפשר להגיד שהיום התעלומה מגיעה לקיצה".

לדבריו, "בראש ובראשונה זה הישג מודיעיני גדול שהצליחו לשים יד על מקור מהימן באזור לא פשוט, שנתן מידע מהימן שעל בסיסו התקבלה תמונה מה עלה בגורל שמונה מתוך אחד-עשר הנעדרים. אנחנו היום מודיעים למשפחות שהמעגל נסגר".





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה