יום חמישי, 6 במרץ 2014

הבחירות בבית שמש I השופט סלים ג'ובראן הורה להסיר שלט עם תמונתו של לפיד

על פי החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, יוסר שלט הבחירות שהוצב בבית שמש ובו תמונתו של שר האוצר יאיר לפיד

השלט עם תמונתו של לפיד
סיעת 'יש עתיד' פנתה אל עיריית בית שמש בדרישה להסיר את השלט עם הכיתוב 'האיש הזה בונה על האדישות שלך' עם תמונתו של שר האוצר וראש 'יש עתיד' יאיר לפיד, שהוצב במרכז המסחרי ברמת בית שמש, בטענה כי השלט הוצב בניגוד לחוקי הבחירות, מאחר ולא פורסם בו שמו של המעומד או המפלגה שעומדת מאחורי השלט.

עו"ד מיקי גסטווירט היועץ המשפטי של העירייה, הגיב כי "העירייה עושה מאמצים גדולים לשמירה על הסדר הציבורי ובשל כך אף הסירה שילוט שהוצב בכיכרות ובשטחים ציבוריים, ובאופן המסכן את התנועה. דא עקא שאין כמעט מפלגה או מועמד שלא הציבו שלטים בניגוד לחוק תעמולת הבחירות, וכידוע אין זה הוגן וראוי כי העירייה תאכוף את החוק באופן בלתי שוויוני".


עו"ד גסטווירט מוסיף כי "השלט נשוא התלונה, הוצב בשטח פרטי, כך שאין לפקחי העירייה אפשרות להסירו ללא צו מתאים מכח חוק העזר העירוני. לעירייה אף לא ידוע מי הציב את השלט כך שגם לא ניתן לתת קנסות לפי חוק העזר לשילוט".

סיעת 'יש עתיד' שבקשתם להסרת השלט נדחה, פנתה לועדת הבחירות המרכזית, בדרישה שזו תכפה על העירייה להוריד את השלט המדובר, יחד עם שלטים נוספים שלטענתם הוצבו שלא כחוק, אל הבקשה הצטרף גם ח"כ דוב ליפמן מ'יש עתיד' תושב בית שמש.

השופט סלים ג'ובראן, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קיבל את העתירה שהגישה מפלגת "יש עתיד" נגד שלט קמפיין הבחירות החרדי עם הכיתוב "האיש הזה בונה על האדישות שלך'" לצד תמונתו של שר האוצר ויו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, המתנוסס ברחבי העיר בית שמש.

השופט קבע כי יש להסירו באופן מיידי: "דין העתירה להתקבל, עמדתי לא אחת במערכת הבחירות כי פרסום מודעות בחירות אנונימיות, על בתים פרטיים ובגודל חורג מהקבוע בחוק, אסור הוא". כתב השופט בהחלטתו.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה