יום שני, 3 במרץ 2014

רובי ריבלין: מצדיע למפגינים אתמול

"הייתי חרד ביותר מהסיום של ההפגנה", הודה ח"כ ריבלין במליאת הכנסת. "אני מצדיע למפגינים, תהא דעתי אשר תהא על חוק השוויון בנטל".


יו"ר הכנסת לשעבר והמועמד לתפקיד נשיא המדינה ח"כ רובי ריבלין (הליכוד ביתנו) התייחס הערב (ב') במליאת הכנסת להפגנת הענק שהתקיימה אמש בירושלים, ואמר: "היו כאן ימים רבים של ויכוח, התרסה, מאבק ואפילו חרמות וגידופים אבל הגענו לרגע ההכרעה, והיו הכרעות קשות בשנים האחרונות כפי שהיה צריך לקבל החלטה להוציא אנשים מבתיהם".

"אתמול בחרדה רבה צפיתי בהפגנת החרדים אשר הייתה מחאה לגיטימית, והייתי חרד ביותר מהסיום של אותה הפגנה. שאלתי את עצמי מה יקרה חלילה אם נלך לעימות אשר יגביר את הקרע בתוך עמנו.

בסיום דבריו אמר יו"ר הכנסת לשעבר כי: "מבחינת איכות העם, איכות החברה ואיכות הדמוקרטיה בישראל, אני מצדיע למפגינים על מחאתם תהא דעתי אשר תהא על חוק השוויון בנטל. היו ברוכים".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) עלה לדוכן הנואמים ושיבח את רבלין: "ח"כ ריבלין חיממת לי את הלב, יש לך את היכולת לדבר דברים נכוחים ונכונים. כל העולם ראה אתמול את העצרת אשר הפעימה את לב כל משתתף, והראתה מי הם המפקדים האמיתיים שלנו שהם גדולי ישראל. זו הירושה שלנו מדור לדור להתאבק בעפר תלמידי חכמים".

לדברי מוזס, "העצרת דרשה מהשלטון שלא לחוקק חוק הכופה עליהם, לפרוש מלימוד התורה עד כדי השלכתם לכלא. העצרת קראה לכל תלמידי הישיבות לא להיכנע לפיתויים ולא לשתף פעולה עם תכניות הצבא בגלל הסעיף הנורא של סנקציות פליליות. האבסורד הוא שכשאין קרקע לדירות לזוגות צעירים, יצטרכו לבנות אזורים שלמים כדי לכלוא חרדים. הייתי רוצה שהשקט שאפיין אתמול את העצרת ימשיך הלאה ושלא נזדקק למאבקים", סיים מוזס.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה