יום שלישי, 18 במרץ 2014

גפני לשר החינוך שי פירון: "אתה שונא חרדים"

בעימות חריף שהתפתח הבוקר בוועדת החינוך של הכנסת, התפרץ גפני על שי פירון: "אתה שונא חרדים, לילד שלך תהיה קיטנה בקיץ, ולילדים שלנו לא"

שר החינוך שי פירון, הציג הבוקר (ג) בדיון שנערך בוועדת החינוך של הכנסת את התוכנית לקיצור החופש הגדול, "המטרה היא ליצור מעטפת חינוכית סביב הילדים, גם במהלך החופש הגדול", אמר פירון במהלך הדיון, "מדובר בתהליך ארוך טווח שיכלול בסופו של דבר את כלל ילדי ישראל".

"בית הספר של החודש הגדול", כך נקראת התוכנית של פירון, במסגרתה, כבר בשנת הלימודים הנוכחית ימשיכו תלמידי כיתות א' ו-ב' ללמוד למשך שלושה שבועות נוספים לאחר 30 ביוני, במתכונת מיוחדת.

בנוסף לתלמידי כיתות א'-ב', יצטרפו השנה לתכנית עשרות אלפים מתלמידי כיתות ג'-ה' מהפריפריה ובשנה שלאחר מכן תלמידים נוספים. "תוך שנתיים-שלוש זאת תהיה אחת מהתכניות שמשנות את מעמדו של החופש הגדול", הדגיש השר פירון.

התלמידים צפויים ללמוד מה-1 ביולי ועד 21 ביולי בין השעות 8:00-13:00, במשך חמישה ימים בשבוע (ראשון-חמישי). במסגרות ייחודיות שיופעלו בבתי הספר הציבוריים בהנחיית מורים, פרחי הוראה ומדריכים מקצועיים. לדברי פירון, "החלטנו לייסד את בתי הספר של הקיץ, עד כיתה ה'. זו לא קייטנה זו מסגרת חינוכית בבתי הספר הציבוריים אותם אנו רוצים לחזק".

"לדבר הזה יש משמעויות רבות - בעיקר צמצום הפערים", אמר פירון בפני חברי הוועדה והוסיף כי ההורים ירגישו הקלה בנטל התשלומים. "לא תמיד יכולים ההורים לאפשר לילדיהם חינוך משלים ראוי והולם. לא כל ההורים יכולים לשלוח את הילדים לקייטנות ולכן התפיסה של 24/7 נותנת פתרון".

מוקדם יותר במהלך אותו דיון התייחס שר החינוך לנושא אפליית החרדים, כפי שהציג ח"כ משולם נהרי מש"ס, ואמר: "אחת מהמטרות שלנו היא לחזק את החינוך הממלכתי. אני מזמין אתכם להצטרף מחר בבוקר לחינוך הממלכתי. נשמור על אופיו הייחודי של זרם החינוך שלכם".

הצגת התכנית של פירון זכתה לפרובוקציה מצידיו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שנכנס לחד הוועדה וצעק לעברו של פירון: "אתה שונא חרדים, לילד חרדי לא מגיעה קייטנה" שונא חרדים!".

לאחר שהמשיך לצעוק לעבר פירון, הוצא גפני מהדיון בהוראת יו"ר הוועדה ח"כ עמרם מצנע.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה