יום רביעי, 26 במרץ 2014

אסון בירושלים: במהלך ויכוח עם שוטר תנועה התמוטט ונפטר, הרב אברהם נחמן ויצהנדלר ז"ל

אבל בחסידות ברסלב: הרה"ח רבי אברהם נחמן שמחה ויצהנדלר זצ"ל, בן 57, תושב שכונת רמות ג' בירושלים, חסיד ברסלב - נפטר בפתאומיות ברחוב ישעיהו בירושלים שעה שנעצר על ידי שוטר תנועה.

הרב אברהם נחמן ויצהנדלר ז"ל
הרב ויצנהדלר ז"ל, שנפטר בדיוק ביום הולדתו והוא בן 57 שנים, היה מהדמויות המוכרות והידועות בחסידות, והיה ממונה בשנים האחרונות על הוצאת ספריו התורניים של רבי נחמן מברסלב.

לפני כ-3 שנים, הוא שיכל את בנו הבחור שמואל ויצנהדלר, שנפטר בדמי ימיו לאחר מחלה קשה ממנה סבל. למרות הקושי התגבר הרב ויצנהדלר על הצער הגדול והתחזק באמונה תמימה בבורא עולם. מכריו מספרים כי באותה תקופה הוא נהג להדגיש לבני משפחתו ולסובבים אותו כי "הכל לטובה מאיתו יתברך".

חיבר בחייו עשרות ספרים, בהם הספר 'שיח שרפי קודש' - מתורתו של רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל שהביא שיחות שמסר רבי נחמן באומן, 'מכלל יופי' - מאסף לכל החידושים של שאר זקני החסידים מזמן מוהרנ"ת ועד הדור האחרון, וכן הספר 'מעדני מלך' - חידושים שכתב וממה ששמע וקיבל מזקני ברסלב.

רכבו של המנוח
במקום מגוריו בשכונת רמות ג' בירושלים בנה בית כנסת. בי"ב בתמוז תשע"א נערכה הכנסת ספר תורה ל'הקלויז דחסידי ברסלב' בבית שמש לעילוי נשמת בנו הבחור שמואל וייצהנדלר ז"ל, שנפטר במהלך אותה השנה לאחר מחלה קצרה.

בברסלב הקים את אגודת משך הנחל, מכון להוצאת ספרים של חסידות ברסלב, הממוקמת בשכונת מאה שערים בירושלים.

נסיבות פטירתו הפתאומית אינם ברורות, עוברים ושבים ששהו במקום סיפרו, כי שוטר עיכב את נהג הרכב ונתן לו דו"ח, הנהג התווכח עם השוטר, ובמהלך הויכוח התמוטט ואיבד את הכרתו.

לדבריהם, הנהג אמר לשוטר כי אינו חש בטוב, אך השוטר לא התייחס לכך וכנראה חשב שמדובר במשחק של הנהג כדי שיוותר לו על הדו"ח, ואז העסקן התמוטט.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה, כי האיש בשנות ה-50 לחייו נסע בנתיב תחבורה ציבורית, ועוכב על ידי שוטר. בבדיקת רשיון הנהיגה שלו עלה כי הוא לא חודש מאז שנת 2008. בשלב זה הנהג החל להתנשם בכבדות, והשוטר הזמין את צוותי מד"א שהחלו בפעולות החייאה, אולם הוא נפטר באמבולנס

מסע הלוויתו יצא בשעה 19:30 מבית ההלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות - שם יטמן לצד בנו הבחור שמואל ז"ל.



זירת האירוע








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה