יום חמישי, 20 במרץ 2014

מה חיפש אליעזר ראוכברגר בכנס של תנועת 'התעוררות' ?


ישראל קליין


בתמונות שהגיעו למערכת 'חדשות אברכים' מתוך כינוס של תנועת 'התעוררות' בירושלים, נראה יו"ר סיעת 'דגל התורה' בעירייה ועיתונאי יתד נאמן, הרב אליעזר ראוכברגר, כשהוא יושב בפאנל של התנועה, לצד עופר ברקוביץ יו"ר התנועה, האירוע נערך מטעם תנועת התעוררות והתקיים לפני כשבוע בקמפוס הר הצופים.

תחת הכותרת "איך נראית השבת שלך", מזמינה תנועת התעוררות סדוטנטים בירושלים לפאנל; "תא 'התעוררות' בשיתוף צוות 'דת ועיר' בתנועת התעררות מזמין אתכם לפאנל מיוחד בנושא עיצוב השבת הירושלמית במרחב הציבורי על רקע פתיחת הסינמה סיטי והמאבק להפעלתו בשבת".

"הפאנל יעסוק בהיבטיה השונים של השבת: צביונה הייחודי של העיר, העסקים הפתוחים בשבת, איך הם משפיעים זה על זה? וכיצד ניתן להתקיים בה יחד?"

"בנוסף, נעסוק גם בשאלה כיצד זה נוגע לנו הסטודנטים, כצרכני בילוי בשבת וכמאיישי משרות בשבת. אז אם גם לכם אכפת איך נראית השבת בעיר שחוברה לה יחדיו". כך מסתיימת ההזמנה לסטודנטים.

בין אישי הציבור שהוזמנו לפאנל, נמנה במודעה גם אליעזר ראוכברגר חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם 'יהדות התורה' ועיתונאי 'יתד נאמן', שאכן השתתף בפאנל כפי שניתן לראות בתמונות.

אישי ציבור חרדים בירושלים שנחשפו להשתתפותו של ראוכברגר בפאנל, הגיבו בזעם כי הדבר משול להשתתפות ח"כ חרדי בפאנל של תנועת 'יש עתיד'. מי שיעלעל מעט במצע של תנועת 'התעוררות' יגלה שמדובר בתנועה אנטי דתית מובהקת ששמה לה למטרה לחלן את העיר ירושלים.

לא יתכן אמרו אישי הציבור, שנציג ציבור חרדי ישתתף בפאנל מטעם תנועה זו, ובפרט בעיצומם של ימים אלו כשהציבור החרדי נמצא במאבק עם אותם תנועות אנטי דתיות. כשתנועת 'התעוררות' היא זאת שנלחמת בימים אלו בעד פתיחת הסינמה סיטי בשבת רח"ל ופריצת חומות קדושת השבת בעיר הקודש ירושלים.

עוד הוסיפו, שייתכן וראוכברגר חשב שהוא ישפיע עליהם במשהו, אולם מדובר בתמימות, חוסר ניסיון ציבורי ובורות בתחום, ההשתתפות שלו רק נותנת להם הכרה ציבורית ולגיטימציה להמשך המאבק תוך שהם מעמידים פנים של אנשי שלום המחפשים הידברות עם שאר חלקי הציבור.

הפנינו לרב ראוכברגר שאלה על עצם השתתפותו בכינוס, והאם קיבל לכך אישור מרבותיו. אך תשובתו טרם הגיעה.







תגובות, הערות, הארות, 
או כל חומר חדש בעניין, ניתן לשלוח לכותב הידיעה, בכתובת מייל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה