יום שני, 10 במרץ 2014

ביהכ"נ המריבה בב"ב: חסידי גור ניצחו את בוגרי 'אור יהודה'

בית המשפט הודיע היום לבוגרי ישיבת 'ברכת יצחק - אור יהודה'  כי עליהם להתפנות מבית הכנסת נר יהודה - פא"י ברחוב ירושלים בבני ברק ולהעבירו לידי חסידי גור השולטים בעמותה.

מזה מספר שנים התנחלו בוגרי הישיבה בבית הכנסת נר יהודה - פא"י, ברחוב ירושלים, אשר מתפלליו המבוגרים הלכו ונתמעטו, בוגרי הישיבה התחבבו על המבוגרים שנותרו במקום והשתלבו יפה בחיי בית הכנסת שהפך אט אט לנר יהודה - בוגרי אור יהודה, בין השאר נערכו במקום תפילות בשבתות באוירה ישיבתית, כאשר בשביל לכבד את המתפללים הותיקים נאמרת התפילה לשלום המדינה.
עצרת מחאה כנגד "כולל השעטנז" בביהמ"ד

בימות החול בית הכנסת שוקק חיים, כוללים שונים קבעו את מושבם במקום, כשבין היתר גם "כולל השעטנז" השוי במחלוקת של הרב דוד לייבל קבע את מושבו בביהמ"ד. גם שיעורי תורה רבים נערכים במקום, כשגולת הכותרת היא שיעורו של מנהל הישיבה הרב אליהו פרייליך, אשר בשעות הערב מוסר שיעור במקום לבוגרי הישיבה העמלים לפרנסתם, הרב פרייליך התפרסם לאחרונה בעקבות פעילותו בועד למען כבוד רבותינו.

בשנה וחצי האחרונות התנהל קרב קשה בין בוגרי הישיבה לחסידי גור, שאף הם לטשו עיניים אל המקום. בניגוד לבוגרי הישיבה, חסידי גור לא טרחו
להיטמע במקום אלא השתלטו על העמותה בדרכים חוקיות וביום בהיר נכנסו למקום והחליפו מנעולים.

בוגרי הישיבה החזירו מלחמה, ובשלב מסוים ניתן צו מניעה ובית הכנסת של הבוגרים הוא זה שהמשיך להתקיים במקום, כל זאת עד אתמול, במהלך הדיון המשפטי שנערך אתמול ואשר בו העיד לטובת בוגרי הישיבה, העיתונאי יצחק נחשוני בנו של מייסד בית הכנסת יהודה נחשוני ז"ל שעל שמו אף נקרא המקום 'נר יהודה', הודיע השופט לבוגרי הישיבה כי הוא מקבל את טענת חסידי גור וכי עליהם להתפנות מהמקום בהקדם, יצויין כי לא ניתנה עדיין החלטה משפטית סופית, אך המלצת השופט היתה להתפנות בהסכמה, בתמורה להפחתת עלויות המשפט שיושתו על בוגרי אור יהודה.

המלצת השופט התקבלה בקרב המתפללים הבוגרים בתדהמה, כשבשלב זה עדיין לא התקבלה ההחלטה האם לערער או לוותר.

כתב חדשות אברכים ששוחח עם אחד מהבוגרים, שמע ממנו על כך שהם עורכים חשבון נפש עמוק, מי יודע אם לא בגלל ביזוי גדולי ישראל, והמחלוקת שלובתה במקום מידי ערב בחודשים האחרונים הם אלו שגרמו להחלטה על פינויים מהמקום.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה