יום שישי, 28 במרץ 2014

היתר הלכתי לעבירה פלילית: הרב אברהם יוסף בפסק הלכה - מותר לסטודנטים להעתיק עבודות באוניברסיטה

במענה לשאלה של גולשת באינטרנט, השיב רבה של חולון הרב אברהם יוסף, כי מותר להעתיק עבודות אקדמיות לאוניברסיטה, ולדבריו מדובר במצוה של גמילות חסדים, למרות שמדובר בדבר בלתי חוקי.

רבה של חולון ובנו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, הרב אברהם יוסף נשאל באתר השו"ת 'מורשת' על ידי אחת הגולשות: ”חברה שלי צריכה להגיש עבודה באוניברסיטה, היא לקחה עבודה מוכנה של מישהי אחרת וביקשה ממני לשנות את הניסוח כדי שהעבודה לא תראה אותו הדבר (העבודה מוגשת לאותו מרצה). אני חושבת שמרצה מודע לתעשיית מיחזור העבודות שנעשית בקורס שלו (עובדה שכל שנה הוא נותן בדיוק את אותה המשימה) אבל אני לא בטוחה. האם מותר לי לעזור לחברה שלי לנסח מחדש את העבודה?“.

בתשובה השיב הרב; כי "מותר. וזו מצות גמילות חסד, בפרט כאשר היא שולטת היטב בחומר".

בתגובה לדברים, תא הסטודנטים של תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ שיגר לרב יוסף תגובה זועמת על התשובה המדוברת. ”מהיכן חשב לענות כך? מדובר בדבר שהוא קילקול מוסרי והיאך ניתן למצוא לו צידוק כלשהו?“.

”מלבד העובדה שמבחינת חוקי האוניברסיטה הדבר הינו עבירה משמעתית חמורה, אנו כסטודנטים העמלים מידי יום על עבודות ומבחנים, מצטערים לראות מתן לגיטימציה לרמאות ולויתור עצמי במטלות הסטודנטים. כתיבת עבודה אקדמאית אינה משקפת רק את ידיעת החומר, אלא יכולת כתיבה, מחקר והבנה הנדרשת מכל סטודנט", הוסיפו הסטודנטים.

בנוסף פנתה התנועה בדף הפייסבוק שלה לציבור, שיציעו לה רעיונות לדרכי מחאה ראויים נגד תשובת הרב.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה